درخواست درج نام مادر در کارت ملی هزینه تراشی نیست

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کرد: درخواست معاون رییس جمهور از وزیر کشور برای درج نام مادر در کارت ملی برای توجه دادن به لزوم تغییر رویکردهاست و هزینه تراشی نیست.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، معصومه ابتکار اظهار کرد: این معاونت مطالبات زنان و خانواده‌ها را در موضوعات مختلفی از ارائه ۱۰ لایحه به دولت تا ایجاد هماهنگی بین بخشی و الگوسازی برای توان افزایی هزاران زن سرپرست خانوار در چندین الگو و تدوین و تصویب و ابلاغ ۳۱ سند استانی ارتقا وضعیت زنان و خانواده و شاخص‌های عدالت جنسیتی برای پایان دادن به برخوردهای مناسبتی و سلیقه‌ای دنبال کرده است.

وی افزود: این اقدامات متعدد و متنوع در سایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به طور مستمر به روز رسانی می‌شود و تقاضا دارد علاقمندان و کسانی که سوالی درباره عملکرد این معاونت دارند برای دریافت اطلاعات درست، و نه شانتاژ یا فیک نیوز به این سایت مراجعه کنند.

به گفته وی، طرح موضوع درج نام مادر در کارت ملی، پیشنهادی فرهنگی در میان ده‌ها سیاست گذاری، امور نظارتی و پشتیبانی عملیاتی این معاونت و برای اصلاح رویکردها و نگاه‌ها بوده است. با این توضیح که این پیشنهادی برای آینده بوده و هزینه جدیدی را تحمیل نکرده، اما نگاه‌ها را متوجه ضرورت توجه به جایگاه مادر در همه جا و به خصوص در مباحث هویتی می‌کند.

ابتکار اضافه کرد: جای تأسف است که برخی مدعیان جایگاه مادری از این پیشنهاد فقط برای دعواهای سیاسی و پیشبرد اهداف جناحی استفاده کردند، ولی بی شک جامعه‌ای که فراز و نشیب‌های فراوانی را بخاطر رویکردهای غلط و شعارزده درباره زنان تجربه کرده، فضاسازی‌ها و تفاوت عملکردها را تشخیص می‌دهد.

کد خبر 446222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.