محرومیت سنگین ستاره آرژانتینی / ایبرا کرونا گرفت

از راه اندازی احتمالی لیگ قهرمانان آسیا برای بانوان و منتفی شدن حضور ولاسکو روی نیمکت والیبال ایران، تا صعود ایرانی‌ها به دور بعد لیگ قهرمانان آسیا و مثبت شدن تست کرونای ایبراهیموبیچ، بخشی از مهم‌ترین خیرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت است به شرح زیر است:

* سهیل واحدی نماینده کشورمان در مسابقات لیگ حرفه‌ای‌های اسنوکر با ۳ شکست از دور مسابقات حذف شد. او در گروه چهاردهم مسابقات حضور داشت و به ترتیب در برابر "لیانگ ونبو"گرائم دات" و "زک سورتی" شکست خورد.

* باتوجه به پیشرفت‌هایی که فوتبال بانوان در دهه‌های اخیر داشته است احتمال دارد برگزاری جام باشگاه‌های آسیا در دستور کار کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار بگیرد.

* علیرضا دبیر در حکمی محمد مصلایی پور را به عنوان سرپرست کمیسیون داوران فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

* در حالی که بسیاری از رشته‌های مختلف ورزشی به دنبال کسب مجوز برای از سر گیری مسابقات لیگ بودند، اما تاکنون خبری از برگزاری لیگ وزنه‌برداری نبود و حالا علی مرادی رئیس فدراسیون، اعلام کرد که این دوره از بازی‌ها در سال ٩٩ از آبان ماه آغاز می‌شود.

* فدراسیون کاراته به تازگی مجوزهای لازم برای برگزاری اردوی تیم‌های ملی در بخش بانوان و آقایان را دریافت کرده است و حالا اعضای فدراسیون نحوه برگزاری اردوها را در زمان مقرر، به کادر فنی آقایان و بانوان واگذار کرده اند.

* فدراسیون والیبال ایران قرار است برای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان از یک مربی خارجی استفاده کند که گزینه اصلی آن‌ها آلکنو از روسیه است. قرار بود در کنار سرمربی خارجی، یک مشاور نیز حضور داشته باشد که خولیو ولاسکو گزینه اصلی مدیران فدراسیون والیبال بود، اما حضور او منتفی شد.

* یاسین همتی‌نژاد، پارکورکار جوان ایران توانست در رقابت‌های جهانی پارکور که به صورت مجازی برگزار شد به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

* فضل الله باقر زاده رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: مسابقات سابر جوانان که قرار بود پاییز امسال برگزار شود لغو و به سال بعد موکول شد.

* تیم فوتسال فرش آرای مشهد در ادامه خریدهای نقل و انتقالات خود برای حضور در مسابقات فصل بعد لیگ برتر فوتسال این بار موفق شد امین مجیدی پور بازیکن ملی پوش و لژیونر کشورمان را به خدمت بگیرد.

* سامان قدوس بازیکن ایرانی تیم فوتبال آمیان فرانسه با قرارداد قرضی و یک ساله به باشگاه برنتفورد انگلیس پیوست. این قرارداد در صورت توافق ۲ طرف، می‌تواند به ۲ سال تبدیل شود.

* آرتور ویدال بازیکن تیم فوتبال بارسلونا که در تست پزشکی باشگاه اینتر میلان شرکت کرده بود، سه شنبه به طور رسمی با عقد قراردادی ۳ ساله به جمع نراتزوی‌ها پیوست.

* به نقل از روابط عمومی فدراسیون دو و میدانی، با اعلام وزارت ورزش و جوانان مجمع انتخاباتی فدراسیون دو و میدانی به منظور انتخاب ریاست این فدراسیون روز ۲۰ مهر ماه جاری برگزار خواهد شد.

* در چارچوب مسابقات اسنوکر مسترز اروپا "مارک سلبی" مرد شماره ۴ دنیا و "رونی سالیوان" مرد شماره ۲ دنیا در اولین بازی خود باید به ترتیب به مصاف "گری ویلسون" و "دنیل ولز" می‌رفتند که به دلیل مثبت شدن تست کرونای حریفانشان، این مسابقات لغو شد.

* کمیته ملی المپیک در مراسمی از ۴ دوومیدانی کار دختر که در لیگ و مسابقات جایزه بزرگ رکوردشکنی کرده بودند به همراه مربیان آن‌ها تجلیل کرد.

* نلسون سمدو مدافع راست پرتغالی بارسا مدتی پیش از جمع آبی و اناری پوشان جدا شد و به تیم ولورهمپتون پیوست. مبلغ انتقال ۳۴ به علاوه ۶ میلیون یورو بود.

* آنخل دی ماریا هافبک آرژانتینی تیم فوتبال پاری سن ژرمن به دلیل آنکه در جریان دیدار این تیم با المپیک مارسی به روی آلوارو گونزالس بازیکن حریف آب دهان پرتاب کرد، چهار جلسه از همراهی تیمش محروم شد.

* پنج بازیکن تیم بسکتبال صنعت آویژه مشهد که خود را برای حضور در لیگ بسکتبال آماده می‌کردند، به ویروس کرونا مبتلا شدند. همین مسئله باعث توقف روند بازگشت تیم به تمرینات پیش فصل شد. نام افراد مبتلا به کرونا اعلام نشده است. لیگ بسکتبال مردان از حدود یک ماه و نیم دیگر آغاز خواهد شد.

* تست کرونای زلاتان ابراهیموویچ ستاره سوئدی تیم فوتبال میلان ایتالیا مثبت اعلام شد و او اکنون وارد قرنطینه خواهد شد.

* اردوی تیم ملی قایقرانی کشورمان پس از مشخص شدن اعضا آغاز خواهد شد. با اتمام مسابقات قهرمانی کشور، نفرات برتر به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد. این اردو از اواخر مهرماه آغاز خواهد شد و پاروزنان کشورمان خود را برای مسابقات انتخابی المپیک توکیو خود را آماده می‌کنند.

* تیم‌های استقلال و پرسپولیس با برتری مقابل الاهلی عربستان و شارجه امارات راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا شدند. سپاهان و شهر خودرو هم با برتری مقابل السد و شکست برابر شباب الاهلی از دور مسابقات کنار رفتند.

* فرهاد غلامی ستاره ملی پوش والیبال ایران با عقد قراردادی به عضویت تیم قطری الریان درآمد و بازیکن این تیم شد

کد خبر 446200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.