توضیح سخنگوی شورا درباره حواشی تعلیق نامگذاری شجریان

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در شورا موضوع تعلیق نامگذاری شجریان بر کسی پوشیده نبود و در فضای عمومی هم تدریجا مشخص شده بود که این نامگذاری، ممکن است قابل انجام نباشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعطا در صفحه توئیتر خود در واکنش به نامه منتشر شده از رئیس شورای شهر برای تعلیق نامگذاری خیابان به نام محمدرضا شجریان، نوشت: "نامه محسن هاشمی عامل تعلیق نامگذاری شجریان نبود؛ بلکه تعلیق نامگذاری، دلیل نوشته شدن آن نامه بود.

برداشت رایج چنین است که چون آقای هاشمی برای شهردار نوشته‌اند نامگذاری به نام استاد شجریان تا اطلاع ثانوی انجام نشود، پس نصب تابلو و نامگذاری معلق و متوقف مانده است.

در صورتیکه ماجرا برعکس است. حقیقت ماجرا این است که، با توجه به اینکه بنا به ملاحظات و مصالحی، این نامگذاری نمی‌توانست انجام شود، آقای هاشمی با شهردار مکاتبه کردند تا بار حقوقی مسئولیت عدم اجرای این مصوبه، به گردن شهرداری نیفتد.

در حقیقت، این نامه در شرایطی نوشته شد که همه اعضای شورا و نیز شهردار دریافته بودند بنا به مصالح و ملاحظاتی این نامگذاری نمی‌تواند انجام بگیرد.

حتی ممکن است این نامه به درخواست شهرداری نوشته شده باشد، تا وقتی مصوبه‌ای به دلایلی قابل اجرا نیست، خود شورا به آنها بگوید تا اطلاع ثانوی این مصوبه را اجرا نکنید.

در شورا موضوع تعلیق این نامگذاری بر کسی پوشیده نبود و در فضای عمومی هم تدریجاً مشخص شده بود که این نامگذاری، ممکن است قابل انجام نباشد.

فکر می‌کنم با این توضیح تا حدودی روشن شد که وقتی آقای هاشمی فرموده‌اند انتشار این نامه یک کار تخریبی بوده، معنی سخن ایشان چیست. چون وقتی رسانه‌ای که خط ایجاد و تقویت تنش و شکاف در درون کشور را دنبال می‌کند به این نامه محرمانه دسترسی داشته است، حتماً به اطلاعات جانبی آن هم دسترسی دارد."

کد خبر 446184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.