رفع مشکل آبگرفتگی معابر شهر لشت‌نشاء

شهردار لشت نشاء گفت: آب‌های سطحی این شهر به رودخانه اوشمک هدایت می‌شود و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

سید حسن میرهاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری نهر پاشاجوی در محدوده شهری لشت نشاء را لای روبی کرده است؛ این نهر آب‌های سطحی شهر را به رودخانه اوشمک هدایت می‌کند و به دلیل عبور رودخانه از داخل شهر، با اتصال سریع آب راه‌های کوچک به آن از آبگرفتگی معابر شهری جلوگیری می‌شود.

وی افزود: پیش از این یک آب‌راه در سطح شهر ایجاد شده بود، شهرداری در دوره پنجم هم با لوله‌گذاری مسیرهای بیشتری را به آن وصل کرد و به همین دلیل است که در هنگام بارندگی آب‌های سطحی بلافاصله به داخل رودخانه هدایت و از آب گرفتگی معابر شهری جلوگیری می‌شود.

شهردار لشت نشاء با بیان اینکه در زمان بارندگی بسیار شدید ورود زباله در بعضی از قنات‌ها باعث آبگرفتگی کوچه‌های این شهر می‌شود، اضافه کرد: این زباله بلافاصله توسط نیروهای خدمات شهری پاکسازی و بعد از حدود نیم ساعت آبگرفتگی رفع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمان‌های قدیم در دور هر زمینی در شهر لشت نشاء یک خندق وجود داشت که هنگام بارندگی آب به داخل آن‌ها هدایت می‌شد، اما متأسفانه در هر دوره، افرادی با کشیدن دیوار در اطراف این زمین‌ها و پر کردن خندق‌ها مسیر آب راه‌ها را مسدود کردند.

میرهاشمی افزود: در خشکسالی سال ۱۳۷۸ لشت نشاء، یکی از شهروندان ساکن در کوچه‌های فرعی منطقه شهید ناطق نوری، در حیاط منزل خود مسیر آب‌راه را با دیوارکشی به وسیله بلوک و سیمان به شکل عرضی مسدود کرد و افراد دیگری نیز به تبعیت از آن اقدام به چنین کاری کردند که این اقدام آنان باعث آبگرفتگی این کوچه‌ها شد، در حال حاضر احیا یا اجرای هدایت آب سطحی در این کوچه‌ها برای شهرداری بسیار سخت و پر هزینه است.

وی اضافه کرد: ساکنان این کوچه‌ها برای رفع مشکل هدایت آب‌های سطحی به شهرداری مراجعه کردند و شهرداری نیز به صورت موقت ۵۰ متر لوله به قطر ۸۰۰ در آنجا جانمایی کرد که به صورت سپتیک آب را در خودش جای می‌دهد تا بعد از بارش باران کوچه‌ها دچار گل و لای نشود.

شهردار لشت نشاء با بیان اینکه کوچه شهدای گمنام از قبل لوله‌گذاری شده بود، اما در این سال‌ها به دلیل آپارتمان سازی این کوچه دچار مشکل آبگرفتگی می‌شد، اضافه کرد: این کوچه به طور کامل لوله‌گذاری و به آب‌راه شهر وصل شد و در حال حاضر مشکل آبگرفتگی این منطقه نیز رفع شده است.

به گزارش ایمنا، شهرستان رشت با شش بخش مرکزی، لشت نشاء، خمام، کوچصفهان، سنگر و خشک بیجار، ۹۵۶ هزار و ۹۷۱ نفر جمعیت دارد که ۷۴۸ هزار و ۷۱۱ نفر در نقاط شهری و ۲۰۸ هزار و ۲۵۶ نفر در مناطق روستایی آن ساکن هستند.

کد خبر 446158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.