نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و الشارجه

سه کارشناس مطرح داوری کشور به بررسی دقیق صحنه‌های مشکوک دیدار امشب پرسپولیس و الشارجه امارات پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس شب گذشته موفق شد با چهار گل الشارجه امارات را از پیش روی برداشت و با اقتدار پا به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان بگذارد. تانتاشف ایلگاز ازبکستانی قضاوت این دیدار را بر عهده داشت و با وجود یک طرفه بودن مسیر مسابقه، برخوردها کاهش یافت و او شب سختی را تجربه نکرد. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط حیدر سلیمانی، نوید مظفری و نوذر رودنیل در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

گل نخست آفساید بود؟

در دقیقه ۱ پرسپولیس روی حرکت تیمی و ضربه سر شجاع خلیل زاده به گل رسید. پیش از سانتر توپ به نظر می‌رسد احسان در موقعیت مشکوک به آفساید قرار داشته است.

سلیمانی: تمام گل‌هایی که در این دیدار به ثمر رسید، درست بود.

مظفری: همه تصمیمات داور صحیح بود. این دیدار بازی سختی نبود ولی عملکرد تیم داوری خوب بود.

مظفری: این گل درست بود و مشکلی نداشت

رودنیل: طبق قانون زمانی که بازیکن در موقعیت برابر و حتی دستانش جلوتر باشد، آفساید نیست.

اخطارها

داور ازبکستانی در این دیدار اعتقاد چندانی به استفاده از کارت زرد نداشت و تنها در اواخر مسابقه به دلیل ادامه دادن بازی به امید عالیشاه و همچنین یک کارت نیز به آرمان رمضانی نشان داد. با این حال قاضی این میدان از هیچ اخطاری به بازیکنان نماینده امارات بهره نبرد.

سلیمانی: دقیقه ۱۰ بازیکن اماراتی با خطا بی‌پروایی که انجام داد، مستحق کارت زرد بود که داور به او نشان نداد. در نیمه نخست داور سعی کرد مدیرانه قضاوت کرده و اخطار ندهد. سایر کارت‌هایی که به بازیکنان دو تیم داده شد، کاملاً صحیح بودند.

رودنیل: اخطارهایی که نشان داد کاملاً درست بودند اما بازیکن شماره ۹ الشارجه باید اخطار می‌گرفت. چندین بار به او تذکر داد و مجدد خطا کرد. همین بازیکن اگر در دقیقه ۶۲ نیز کارت زرد دوم را می‌گرفت باید از زمین بازی اخراج می‌شد.

عملکرد کلی تیم داوری

سلیمانی: شب گذشته داور ازبکستانی با دوندگی خود در کلیه سطوح زمین توانست قضاوت خوبی را به نمایش بگذارد. کلیه آفسایدهایی که توسط کمک داورها گرفته شد، صحیح بود. دقیقه ۵۶ خطایی روی نعمتی انجام شد که کمک داور اول بسیار به صحنه نزدیک بود، اما داور هر چه به کمک داور نگاه کرد آن را اعلام نکرد و این صحنه اشتباه فاحش امشب بود. در دقیقه ۶۷ آفسایدی از آل‌کثیر اعلام که اعتراض پرسپولیسی‌ها را به همراه داشت ولی کاملاً درست بود. تمام گل‌هایی که در این دیدار به ثمر رسید، درست بود.

مظفری: همه تصمیمات داور صحیح بود. این دیدار بازی سختی نبود ولی عملکرد تیم داوری خوب بود.

رودنیل: نکته مهم بازی این بود که داور ازبکستانی زبان دو تیم را متوجه نمی‌شد و ناچار بود قانون را اجرا کند. بازیکنان نیز وقتی دیدند داور قانون را اجرا می‌کند، آن‌ها هم خیالشان راحت و فوتبال بازی کردند. این طور نبود که یازده نفر زبان داور را فهمیده و تیم دیگری متوجه آن نشوند. داوری نمره خوبی گرفت و خوب سوت زد. اتفاقی نیز در محوطه‌ها نداشتیم که ببینم چه می‌کند. چند مورد برخورد در طول مسابقه اتفاق افتاد که ادامه بازی درست بود. تمام گل‌هایی که زده شد به ویژه گل سوم که اعتقاد داشتند توپ از خط خارج شده، این طور نبود و حدود ۲۰ سانتی متر مانده به خط توپ را سانتر کردند.

کد خبر 446153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.