راهبرد تهران، توسعه مناسبات با مسکو است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: رؤسای جمهوری ایران و روسیه به طور جدی اجرای توافق‌ها و روند توسعه همکاری‌ها بین دو کشور را پیگیری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجواد ظریف روز پنجشنبه در نشست خبری مشترک با "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در مسکو با بیان اینکه روابط خوبی داریم، به روند رو به توسعه همکاریهای دو کشور اشاره و اظهار کرد: امیدواریم در عرصه مبارزه با کرونا هم همکاریهای خوبی داشته باشیم.

وی افزود: در دیدار امروز، همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های حمل و نقل و روادید و رفت و آمد دانشجویان و تاجران را بررسی کردیم.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: در مذاکرات با وزیر امور خارجه روسیه، در خصوص موضوعات مربوط به انرژی، اقتصادی، بانکی و نشست کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی و بازرگانی ایران و روسیه گفت و گو و تبادل نظر کردیم.

ظریف با بیان اینکه ما درباره برجام گفت وگو کردیم، افزود: به نقش کلیدی روسیه و تلاش‌های مخرب آمریکا و توافق در شورای امنیت سازمان ملل در مخالفت با تحریم ایران اشاره کردیم که از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۳ عضو با آن مخالفت کردند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا متحمل شکست شده است و روسیه و چین در این روند نقش بسیار مهم داشتند، ما از این نقش روسیه قدردان هستیم.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینکه آمریکا در ماه آینده میلادی ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده خواهد داشت، اضافه کرد: امیدواریم مقابله با تلاش‌های غیرقانونی آمریکا در شورای امنیت ادامه بیابد.

منبع: ایرنا

کد خبر 446152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.