سپاهان ۲- السد یک/ ژاوی، اولین بازنده مقابل سپاهانِ محرم

تیم فوتبال سپاهان با یک پیروزی شیرین به مسابقات آسیایی خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته ششم گروه D لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های سپاهان و السد امشب از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر یک سپاهان به پایان رسید.

هفته ششم گروه D لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های سپاهان ایران و السد قطر

ورزشگاه: جاسم بن حمد (دوحه، قطر)

گل‌ها: رضا میرزایی (دقیقه ۱۴)، سجاد شهباززاده (دقیقه ۵۳) برای سپاهان- هاشم علی (دقیقه ۸۲) برای السد

اخطار: سجاد شهباززاده (دقیقه ۸۴) از سپاهان- حسام کمال (دقیقه ۲۹) از السد

سپاهان: پیام نیازمند، گئورگی گولسیانی، محمد نژادمهدی، رضا میرزایی (۶۴- رضا دهقانی)، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محسن مسلمان (۶۴- محمد کریمی)، سجاد شهباززاده (۲+۹۰- کی‌روس استنلی)، مهدی کیانی، محسن الغسانی (۴۶- محمد محبی)، سروش رفیعی (۸۸- حامد بحیرایی)

سرمربی: محرم نویدکیا

السد: برشام، باها ممدوح، طارق سلمان (۴۶- عبدالکریم حسن)، یوسف علی، محمد ولید (۶۱- بوعلام خوخی)، سیار، احمد خالد، حسام حسین، حشام محمد، تاباتا، مصباح

سرمربی: ژاوی هرناندز

داور: سیواکورن پو ادوم از تایلند

شرح بازی:

سپاهان و السد در حالی به مصاف هم می‌رفتند که با توجه به شرایط جدول این دیدار به نوعی تشریفاتی به حساب می‌آمد. سپاهان اما از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را برد و مانند یک دیدار تدارکاتی جدی از این بازی استفاده کرد. شاگردان محرم بازی را حساب شده آغاز کردند و ضمن اینکه فضاها را از السد گرفته بودند روی حملات سریع و حرکات در عمق دفاع السد را اذیت کردند، سپاهان قبل از اتمام یک ربع از بازی روی حرکت و شوت زیبای میرزایی به گل رسید تا ابتکار عمل را در ادامه به دست بگیرد.

تا پایان نیمه نخست سپاهان با کنترل بازی و استفاده از ضد حملات می‌توانست گل دوم را هم به ثمر برساند اما در نهایت نیمه نخست با همان یک گل به پایان رسید.

سپاهان نیمه دوم را هم حساب شده آغاز کرد و با توجه به اینکه می‌دانست السد برای جبران گل خورده به زمین می‌آید، تدابیر ویژه ای روی ضد حملات داشت، آنها روی همین حربه و پرس در زمین حریف و روی مدافعان السد موفق شدند گل دوم را هم به ثمر برسانند و تا حدود زیادی خیال خود را بابت صعود راحت کنند.

سپاهان که در نیمه دوم بازی را به خوبی کنترل کرده بود و با موقعیت‌های زیادی که ایجاد کرد شایسته پیروزی بود در دقیقه ۸۲ روی دو اشتباه متوالی از جانب کیانی و اسماعیلی‌فر دروازه‌اش باز شد تا چند دقیقه پایانی بازی با استرس دنبال شود.

در نهایت سپاهان با حفظ نتیجه، موفق شد السد را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد تا دوئل محرم و ژاوی را مهندس ایرانی ببرد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۱۴- سپاهان) - پاس دانیال اسماعیلی فر در سمت راست به رضا میرزایی رسید و او با حرکت در عرض و شوت پای چپ از پشت محوطه جریمه السد دروازه را باز کرد.

۰-۲ (دقیقه ۵۳- سپاهان) - همکاری محبی با میرزایی با فرار میرزایی درون محوطه جریمه السد همراه شد و در ادامه ارسال کوتاه او در ابتدا توسط برشام دور شد اما توپ در ادامه جلوی پای شهباززاده افتاد تا او دروازه خالی السد را با پای چپ باز کند.

۱-۲ (دقیقه ۸۲- السد) - پس از اینکه کیانی در مرکز زمین با یک پاس بد توپ را از دست داد در ادامه موقعیت نصیب السد شد اما دانیال اسماعیلی فر صاحب توپ شد که باز هم یک پاس رو به عقب کم جان از جانب او سبب موقعیت گل صد در صد برای قطری‌ها شد تا هاشم علی دروازه سپاهان را باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۳- شوت پای راست عبدالرزاق از راه دور را پیام نیازمند در گوشه سمت چپ دروازه مهار کرد.

دقیقه ۲۱- شوت پای چپ محسن مسلمان از مرکز محوطه جریمه با برخورد به مدافعان راهی به چارچوب پیدا نکرد.

دقیقه ۳۸- شوت پای راست خطرناک تاباتا از پشت محوطه جریمه سپاهان با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۶- ضربه خطرناک حشام محمد را پیام نیازمند با جایگیری مناسب در اختیار گرفت.

دقیقه ۵۱- روی یک اشتباه از سمت مدافعان السد، شهباززاده توپ دزدی کرد و ارسال خطرناک او با ضربه سر رفیعی همراه شد که توپ از چند قدمی دروازه به تیر عمودی برخورد کرد و در ادامه نیز ضربه میرزایی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۳- ارسال از سمت راست السد در مرکز محوطه جریمه با ضربه سر تاباتا همراه شد اما نیازمند با واکنشی عالی توپ را مهار کرد.

دقیقه ۸۸- شوت بسیار خطرناک محمد محبی از درون محوطه جریمه السد را برشام برگشت داد.

اتفاق ویژه:

در نوزدهمین روز مربیگری محرم نویدکیا، این تیم بالاخره به گل رسید و اولین پیروزی محرم با سپاهان رقم خورد.

بهترین بازیکن:

رضا میرزایی با یک گل و تأثیرگذاری روی گل دیگر، بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 446145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.