آغاز مرمت حرم امامزادگان هفده‌تن(ع) گلپایگان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان گفت: پروژه مرمت و بازسازی سر درب ورودی و ایوان حرم مطهر امامزادگان هفده‌تن(ع) گلپایگان به سبک دوره صفویه با اختصاص اعتبار ۱۱۵ میلیون تومان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قرارداد پیمان پروژه مرمت و بازسازی سر درب ورودی و ایوان حرم مطهر امامزادگان هفده تن (ع) گلپایگان با پیمانکار منعقد شد و عملیات رسمی‌بندی شامل تزئینات نقاشی به سبک دوره صفویه، لایه چینی، نقاشی و آیه نویسی و کاشی کاری آغاز شده است.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار ۱۱۵ میلیون تومانی به این پروژه، تصریح کرد: اعتبار مرمت و بازسازی سر درب ورودی و ایوان حرم مطهر امامزادگان هفده تن (ع) گلپایگان از محل اعتبارات داخلی اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان و مشارکت هیئت امنای امامزادگان هفده تن (ع) تأمین شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان با بیان اینکه درب ورودی حرم مطهر امامزادگان هفده تن (ع) در شهریور امسال بر اثر وزش باد شدید دچار شکستگی شد و برای مرمت و تعمیر آن به شکل اولیه با پیمانکار قرارداد منعقد شده است، گفت: هزینه تعمیر و مرمت این بخش ۱۸ میلیون تومان است که از محل اعتبارات امامزادگان هفده تن (ع) تأمین می‌شود؛ درب قدیمی اگر پس از تعمیرات قابل نصب نبود در موزه نگهداری می‌شود.

نصیر الاسلامی با بیان اینکه مناقصه پروژه مرمت گنبد بقعه امامزادگان هفده تن (ع) نیز منتشر شده است، عنوان کرد: با انتخاب پیمانکار، این گنبد در مدت یکسال مرمت می‌شود؛ گنبد بقعه امامزاده ناصربن علی (ع) اثر میراثی نیست و به سبک نوین بازسازی و مرمت می‌شود.

وی با اشاره به پروژه سنگ کاری گلدسته‌های درب ورودی امامزادگان هفده‌تن (ع) گلپایگان گفت: سال‌های متوالی است لوله‌های داربست گلدسته‌ها نصب شده، اما در مناقصه پروژه کسی شرکت نکرده است که امیدواریم در مرحله دوم انتشار آگهی مناقصه، اساتید مجرب و باسابقه شرکت کنند تا عملیات آن اجرا شود، چون نصب لوله‌های داربست گلدسته‌ها چهره‌ای نازیبایی به این مکان پربازدید مذهبی و فرهنگی شهر داده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان با اشاره به طرح توسعه حیات حرم امامزادگان هفده تن (ع) تصریح کرد: یکی از مغازه‌های نزدیک حرم خریداری شد تا پس از تخریب آن نمای حرم از سمت خیابان بهتر دیده شود، طرح توسعه فضای اطراف حرم نیز با خرید منازل یا مغازه‌های اطراف در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 446142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.