ظریف: ایران آماده تبادل زندانیان دو تابعیتی با آمریکا است

وزیر امور خارجه گفت: ایران آماده تبادل زندانیان دو تابعیتی با آمریکا است.

به گزارش ایمنا، محمدجواد ظریف، روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی با خبرگزاری اسپوتنیک، اظهار کرد: ایران حاضر به تبادل زندانیان دو تابعیتی با آمریکا است.

وی با بیان اینکه ایران هیچ زندانی تک تابعیتی آمریکایی ندارد و گفت: در حال حاضر آمادگی داریم که در کل دنیا تمام کسانی که توسط آمریکا در داخل خاک آمریکا یا با فشار آمریکا در سایر کشورها زندانی هستند را با زندانیانی که در ایران دو تابعیتی هستند، مبادله کنیم؛ امروز زندانی آمریکایی تک تابعیتی نداریم، دو زندانی آمریکایی داشتیم که مبادله کردیم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: ایران تمایلی برای مذاکرات مستقیم با دولت آمریکا ندارد و از دیگر دولت‌ها نظیر سوئیس استفاده می‌کند تا "نقشی مثبت را در این مسئله ایفا" کنند.

همچنین پایگاه خبری اردوپوینت در خبری آورده است که محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرده است که همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه ادامه خواهند یافت.

وی گفت: ایران و روسیه گفت‌وگوهایی جدی در این باره انجام داده‌اند و به این گفت‌وگوها ادامه خواهند داد؛ ما در بسیاری از جنبه‌ها، تا حد مشخصی خودکفایی دفاعی داریم و در برخی موارد، نیازی مبرم به همکاری با روسیه و سایر کشورهایی که حاضرند با ما در چارچوب قوانین بین‌المللی همکاری کنند، در زمینه تجهیزات نظامی داریم. دوستان من در وزارت دفاع به این گفت‌وگو ادامه خواهند داد و آن‌ها را جدی خواهند گرفت.

منبع: ایسنا

کد خبر 446140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.