ابلاغ شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها در آینده نزدیک

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: شیوه‌نامه جدید سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در حال تهیه است و به زودی ابلاغ خواهد شد، این اقدام حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی را تسهیل و فرآیند انجام امور را کوتاه‌تر می‌کند.

مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه آئین افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرداری ورنامخواست در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، ضمن تبریک چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در ۴۰ سال گذشته دفاع مقدس در میهن اسلامی به هیچ عنوان تعطیل نبوده و تنها خاکریزهای این دفاع در قالب‌های لجستیکی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی در حال تغییر بودند؛ خوشبختانه با بصیرت مثال‌زدنی ملت و مسئولان خدوم سناریوهای مختلف دشمنان در عرصه‌های مختلف با شکست سنگین مواجه شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان عمر دولت دوازدهم بتوانیم پروژه‌های نیمه تمام عمرانی را به پایان برسانیم، افزود: مدیران شهری علی رغم همه مشکلات اقتصادی، نوسانات قیمت‌ها، گرانی وسایل و تجهیزات با تمام توان تلاش می‌کنند تا لبخند بر لبان شهروندان بنشانند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه در دهه مبارک فجر سال گذشته ۲۲ هزار پروژه عمرانی به بهره برداری رسید، تصریح کرد: از هفته دولت تا هفته دفاع مقدس بیش ۱۸ هزار پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ هزار میلیارد ریال در سراسر کشور افتتاح شد و در این بین استان اصفهان نیز پروژه‌های شاخصی به خود اختصاص داده بود که در سه مرحله برای کلنگ زنی یا افتتاح شد.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه تلاش جهادی شهرداری‌های شهرهای ایران توطئه دشمنان را در ناامید ساختن مردم، کاهش اعتماد آنان و افزایش فاصله بین مردم و مسئولان را خنثی ساخته است، ادامه داد: امروز نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس پنج پروژه عمرانی شهرداری ورنامخواست با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال کلنگ زنی و افتتاح شد، این در حالی است که قطعاً در شرایط سخت اقتصادی امروز به ثمر نشاندن پروژه‌های عمرانی کار بسیار سخت و دشواری است.
وی اضافه کرد: عمده مسائل شهر ورنامخواست همچون تعیین کاربری اراضی در حوزه وظایف راه و شهرسازی است، خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی نیز اهل این منطقه است و جنس شهر را به خوبی می‌شناسد، با توجه به اینکه طرح تفصیلی شهر ابلاغ شده و بسیاری از موضوعاتی که در گذشته درگیر بروکراسی اداری می‌شد با این طرح رفع خواهد شد و می‌توان انتظار رونق روز افزون این شهر را داشت.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور عنوان کرد: شهرداری‌ها علی رغم شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه و نوسانات شدی قیمت‌ها موفق عمل کرده و با توجه به اینکه در سال گذشته و امسال بحران‌های مختلف از جمله سیلاب‌های مهیب که ۲۵ استان کشور را درگیر کرد و همچنین سهمیه بندی بنزین و شیوع کرونا مدیران شهری دست از تلاش بر نداشتند.

جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا باعث کاهش چشمگیر ساخت و ساز و درآمد شهرداری‌ها شده است، اما شهرداری‌ها نه تنها کارهای ذاتی و پروژه‌های عمرانی خود را به خوبی انجام داده اند بلکه در حوزه‌های مختلف پیشگیری از سیل، مبارزه با ویروس کرونا و… خوش درخشیدند و بهره برداری از ۱۸ هزار پروژه عمرانی در هفته دفاع مقدس گواه این موضوع است.

وی با اشاره به اهمیت کسب درآمدهای پایدار شهری، یادآور شد: لوایح خوبی همچون مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمدهای پایدار در مجلس شورای اسلامی داریم که چنانچه به تصویب برسد قطعاً درآمد شهرداری‌ها افزایش یافته و تکیه این نهاد به فروش تراکم و شهر فروشی کاهش خواهد یافت و به نوعی به سمت درآمدهای پایدار سوق خواهد یافت.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه توسعه و رشد جهشی شهرهای ایران نیازمند حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی است، افزود: امروز باید به گونه‌ای عمل کرد که تشریفات زائد برای سرمایه گذاران بخش خصوصی کاهش یابد و فرآیند حضور سرمایه گذاران در شهرهای ایران را تسهیل کنیم تا در کنار اقدامات شهرداری توسعه مضاعفی را در شهر ایجاد کند.

جمالی نژاد تصریح کرد: در حال حاضر در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در حوزه سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی شیوه نامه جدید در حال تهیه بوده که به زودی ابلاغ خواهد شد و حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی را پررنگ و فرآیند انجام امور را کوتاه خواهد کرد.

کد خبر 446135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.