بیشترین سهم بودجه کرج صرف تحقق "شهر انسان‌محور" می‌شود

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت‌های فرسوده تصریح کرد: هدف اصلی ما در شورای پنجم کرج ارتقای زیرساخت‌های شهر انسان‌محور بوده به نحوی که بیشترین بودجه و زمان را به این امر اختصاص دادیم.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر کرج، احد رسولی اظهار کرد: پیگیری و استقبال سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی و مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های حفاظت از محیط زیست نقش قابل توجهی در ترویج و گسترش شهر بدون خودرو دارد.

وی افزود: گسترش کمی و کیفی حمل‌ونقل عمومی و بازمهندسی مبلمان شهری بر مبنای انسان محوری به جای خودرومحوری که شامل ایجاد مسیرهای ایمن دوچرخه سواری و مناسب سازی پیاده‌راه است را می‌تواند از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه دانست.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت‌های فرسوده تصریح کرد: هدف اصلی ما در شورای پنجم کرج ارتقای زیرساخت‌های این حوزه بوده به نحوی که بیشترین بودجه و زمان را به این امر اختصاص دادیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر ابرپروژه قطار شهری کرج که با بودجه‌ای کلان در شرف بهره برداری است توانستیم بخشی از ناوگان مستهلک اتوبوسرانی شهر را نوسازی کنیم؛ مصوبه خرید ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید در شورای شهر تصویب شد در حالی که از سال ۹۰ تا سال ۹۸ هیچ اتوبوسی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه نشده بود و بخشی از اتوبوس‌ها نیز از رده خارج شده بودند.

رسولی افزود: با وجود افزایش ناوگان اتوبوسرانی در شورای پنجم هنوز با استاندارد جهانی فاصله داریم و در تلاشیم که در این حوزه با کمک دولت و انتشار اوراق مشارکت بتوانیم مدیریت ناوگان را به نحو احسن در قالب مدیریت هوشمند انجام دهیم تا به نرم‌های کشوری و جهانی نزدیک شویم.

کد خبر 446116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.