آغاز طرح «هر کارمند یک فرزند معنوی» به منظور حمایت از ایتام سراسر کشور

طرح «هر کارمند یک فرزند معنوی» با هدف حمایت از فرزندان ایتام با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس کمیته امداد به صورت ویدئوکنفرانس در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، معاون اول رئیس‌جمهور، با اشاره به ضرورت توجه بیشتر بنگاه‌های اقتصادی به مسئولیت‌های اجتماعی، از استانداران سراسر کشور خواست با جدیت به این موضوع ورود کنند و از بنگاه‌های اقتصادی بخواهند که در راستای مسئولیت‌های خود، ایتام کشور را مورد حمایت قرار دهند.

وی با اشاره به آغاز طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی، افزود: استانداران سراسر کشور موضوع ایتام را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده و بخشی از وقت خود را به این موضوع اختصاص دهند تا هیچ یتیمی در کشور بدون حامی نباشد.

جهانگیری با قدردانی از خیران که درآمدهای خود را در راستای رضای خداوند برای محرومان هزینه می‌کنند، گفت: مردم ایران مردمی نوع‌دوست و موقعیت‌شناس هستند و خیران نیز در هر عرصه‌ای که ورود کرده‌اند اقداماتی ماندگار و مؤثر از خود برجای گذاشته‌اند.

معاون اول رئیس‌جمهور اظهار داشت: به لطف وجود خیران، انواع کارهای خیر طی سال‌های اخیر در سراسر کشور انجام شده است و آنجا که خیران در عرصه ساخت مدرسه و یا در عرصه سلامت حضور پیدا کرده‌اند، شاهد اقدامات ماندگار و بزرگی در کشور بوده‌ایم.

وی افزود: توجه به ایتام و حمایت از آنها در میان کارهای خیر مورد توجه خداوند قرار دارد و خوشبختانه کمیته امداد در این زمینه اقدامات مؤثری انجام داده است و از زمان مرحوم نیری، مرحوم عسگراولادی و دیگر مسئولان این نهاد، حمایت از ایتام با جدیت دنبال می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از شیوع کرونا زندگی مردم از نظر اقتصادی به شدت تحت تأثیر قرار گرفت و کسب و کارهای کوچک نیز از این موضوع متأثر شد، خاطرنشان کرد: البته با اقداماتی که در ماه مبارک رمضان تحت عنوان کمک‌های مومنانه انجام شد و با پویش ایران همدل که فقط زیبنده ملت ایران است، شاهد حل بخشی از مشکلات طبقات ضعیف جامعه و افراد آسیب‌دیده از شیوع کرونا بودیم که باید از همه کسانی که در این زمینه فعالیت کردند، قدردانی کنیم.

جهانگیری با اشاره به روحیه نوع‌دوستی در ایران گفت: در برخی کشورها در ایام شیوع کرونا شاهد غارت فروشگاه‌ها بودیم و این در حالی است که در ایران مردم برای کمک به هم نوعان از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌ها و طرح‌های کمیته امداد برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین در کشور گفت: از همکارانم در دفتر خواسته‌ام گزارش این اقدامات و تحت پوشش قرار گرفتن ایتام و محسنین را به صورت مستمر گزارش دهند و اگر نیاز باشد آمادگی دارم شخصاً با مدیران بنگاه‌های اقتصادی تماس بگیرم تا در این طرح‌ها و برنامه‌های خداپسندانه مشارکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر نوع خدمت به طبقات ضعیف جامعه جزو ماندگارترین کارها است، افزود: اگر برنامه‌های کمیته امداد برای افزایش مشارکت مردم جهت حمایت از ایتام با همین جدیت دنبال شود به نتایج و دستاوردهای خوبی خواهیم رسید و امیدوارم روزی شاهد آن باشیم که با مشارکت مردم در این زمینه ایتام مورد حمایت بیشتر قرار گیرند.

در این جلسه سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای مشارکت مردم برای حمایت از ایتام و محسنین ارائه و از اقدامات خیران فعال در این حوزه قدردانی کرد.

رئیس کمیته امداد با قدردانی از حمایت‌های معاون اول رئیس جمهور در آغاز طرح اکرام و حمایت از ایتام و محسنین، گفت: پس از حمایت‌های معاون اول رئیس جمهور، شاهد افزایش چشمگیر جذب حامیان ایتام و محسنین در کشور بوده‌ایم.

در این نشست همچنین تعدادی از خیران حامی ایتام و محسنین نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و تعدادی از استانداران هم از طریق ویدئو کنفرانس گزارشی از اقدامات انجام شده در استان در راستای حمایت از ایتام و محسنین ارائه کردند.

کد خبر 446092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.