روحانی: ورزش بانوان نشانگر نادرست بودن تبلیغات علیه ایران است

رئیس جمهور گفت: من به گسترش ورزش بانوان کشور بسیار افتخار می‌کنم. ورزش بانوان ما نشان می‌دهد تبلیغاتی که علیه ایران در طول سالهای گذشته انجام دادند، تبلیغات ناروا، ناصحیح و نادرستی بوده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از ۴۲۲ طرح شامل ۳۳۵ طرح در حوزه ورزش و جوانان و ۸۷ طرح در حوزه گردشگری گفت: هر گردشگری که به قطب‌های گردشگری ما در اصفهان، شیراز، یزد، تبریز و سایر شهرها سر می‌زند واقعاً مسحور تمدن ایران عزیز و بزرگ ما می‌شود و جهانیان می‌بینند که این ملت، ملتی است که بیش از ۷ هزار سال سابقه تاریخی دارد و آثار تمدنی آن در سرزمین ما آشکار است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید طی ۷ سال گذشته حرکت بسیار گسترده‌ای را برای ثبت آثار تاریخی، بازگرداندن اشیا تاریخی از کشورهای مختلف در پی موفقیت‌های بزرگ حقوقی در دادگاه‌های بین‌المللی و همچنین آماده کردن زمینه برای جذب گردشگر داخلی و خارجی انجام داده است.

رئیس جمهور با اشاره به بخش‌هایی از گزارش وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اینکه طی ۷ سال گذشته در زمینه ساخت هتل رشد ۵۰ درصدی و در زمینه تخت‌های هتل‌ها و مراکز جذب گردشگر خارجی و داخلی رشد ۴۶ درصدی داشته‌ایم و در زمینه جذب گردشگر از ۴ میلیون گردشگر به ۸ میلیون گردشگر رسیدیم، بسیار آمار ارزشمندی است.

روحانی ابراز امیدواری کرد که با پایان دوران بیماری کرونا، شاهد توسعه بیش از پیش صنعت گردشگری در کشور باشیم.

وی تقویت ورزش عمومی و ورزش قهرمانی در کشور را نیز از دیگر اولویت‌های دولت تدبیر و امید طی ۷ سال گذشته برشمرد و گفت: ساخت استادیوم‌ها، هتل‌های ورزشی، پیست‌های مورد نیاز، امکانات و تجهیزات لازم برای ارتقا ورزش کشور، اهتزاز پرچم ایران در مسابقات بین‌المللی و بردن نام ایران و نشان دادن توان و تکنیک ورزشکاران ما و از اینها مهم‌تر سلامت جوانان و مردم ما بسیار مهم است.

رئیس جمهور با اشاره به گسترش ورزش بانوان در کشور گفت: من به گسترش ورزش بانوان کشور بسیار افتخار می‌کنم. ورزش بانوان ما نشان می‌دهد تبلیغاتی که علیه ایران در طول سال‌های گذشته انجام دادند، تبلیغات ناروا، ناصحیح و نادرستی بوده است.

روحانی تصریح کرد: اسلام دین آزادی و دینی است که صحنه فعالیت اجتماعی را در چارچوب اخلاق اسلامی برای همه آماده کرده و خانم‌های ما همه جا می‌توانند در علم، در دانش، در فعالیت سیاسی و در فعالیت اجتماعی حضور فعال داشته باشند که نمونه آن در صحنه انتخابات کشور است.

وی گفت: زنان ما در مسابقات بین‌المللی با عفت و حجاب اسلامی خود شرکت می‌کنند، پرچمدار هستند و قهرمان می‌شوند و این برای ما بسیار افتخار است. خانم‌های ما همه جا بحمدالله دوشادوش مردان برای آبادانی کشور تلاش و فعالیت می‌کنند.

در این مراسم دوازده هتل، ۱۷ مجتمع گردشگری و اقامتی، ۲۳ واحد پذیرایی و سفره‌خانه سنتی، ۵ طرح تفریحی و سرگرمی و ۳۰ اقامتگاه بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری ۱,۰۶۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۱۷۴۶ نفر از جمله طرح‌های حوزه گردشگری بود که در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان رضوی، فارس، کرمانشاه، مازندران، گیلان، یزد و تهران با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

همچنین در این مراسم سالن ورزشی سنندج، هتل ورزش گرگان، ۴ استادیوم ورزشی در شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، کازرون و ملایر و همچنین ۱۰۸ زمین ورزشی و ۲۲۰ خانه ورزش روستایی در سطح کشور افتتاح شد.

برای اجرای این طرح‌ها و پروژه‌ها در حوزه وزارت ورزش و جوانان، ۳۴۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر 446086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.