باغ کتاب تبریز بدون تخریب پادگان سابق ایجاد می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: قرار نیست با ایجاد باغ کتاب سالن‌های پادگان سابق تخریب شود زیرا اولویت حفظ هویت مکان و حس خاطره‌انگیز این پادگان است.

شکور اکبرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به دردست احداث بودن باغ کتاب تبریز، اظهار کرد: با توجه به خواسته و انتظار شهروندان و نیز اولویتی که شورای شهر تبریز در حوزه فرهنگ و هنر به ویژه کتابخوانی برای خود تعیین کرده، باغ کتاب تبریز در فضای تلفیقی و طبیعتی ایجاد می‌شود تا امکان استفاده فرهنگی شهروندان به ویژه کودکان فراهم شود.

وی افزود: ایجاد مجموعه موزه، سالن تئاتر و کارگاه‌های فناوری و هنری در باغ کتاب دنبال می‌شود تا با بهره‌برداری از این پروژه، تبریز مکان واحدی برای تجمیع ظرفیت‌های فرهنگی و هنری داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: زمینی که برای احداث باغ کتاب به شهرداری تعلق گرفته، متعلق به ارتش بوده و قرار نیست سالن‌های پادگان سابق تخریب شود زیرا اولویت حفظ هویت مکان و حس خاطره‌انگیز این پادگان برای افرادی است که در گذشته سربازی خود را در این پادگان گذرانده‌اند.

وی ادامه داد: وضعیت کلی موجود آسایشگاه‌ها بدون تغییر مانده و تنها فضای داخلی آن تغییر می‌کند تا کیفیت سالن‌های موجود ارتقا یافته و امکان استفاده بهینه در ظرفیت‌های فرهنگی را داشته باشد.

اکبرنژاد با تاکید بر لزوم توجه به گسترش فرهنگ کتابخوانی و ارزیابی عملکرد و برنامه‌های مدیریت شهری در این خصوص توسط شورای شهر، خاطرنشان کرد: به دلیل برخی مسائل روند اجرایی باغ کتاب زمان‌بر شده که امیدواریم با رفع موانع به‌زودی شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

با احداث باغ پرندگان مخالفیم

وی درخصوص آخرین وضعیت توسعه و ساماندهی تفرجگاه عون بن علی نیز گفت: بخش وسیعی از این مجموعه تفرجگاهی ساماندهی و برای گسترش بیشتر آن طرح و برنامه مشخص ارائه شده که به زودی مراحل اجرای آن دنبال می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه نباید طبیعت این تفرجگاه دستخوش تغییر شده و برای حیوانات محدودیت فضایی ایجاد شود، افزود: مردم به حفظ حقوق حیوانات حساس هستند که جای خرسندی دارد؛ شورای شهر نیز موافق برخی تصمیمات مانند ایجاد باغ پرندگان در تبریز نیست.

وی خاطرنشان کرد: البته باید توجه شود که در طرح توسعه کنونی، نه تنها حیوانات آسیب نمی‌بینند بلکه سعی شده در بخشی از تفرجگاه حیوانات زیست طبیعی خود را داشته باشند.

اکبرنژاد تصریح کرد: برای حیوانات وحشی که در محدوده این تفرجگاه زندگی می‌کنند، فضایی برای تولید مثل و پناهگاه مناسب ایجاد شده تا توسعه این تفرجگاه آسیبی به آن‌ها وارد نکند.

حواشی کمک شهرداری تبریز به ساخت سریال جلال را ادامه ندهید

وی در واکنش به برخی حواشی که درپی تصویب یک لایحه مبنی بر پرداخت مبلغ دو میلیارد تومان به منظور مشارکت شهرداری تبریز با صدا و سیمای آذربایجان شرقی در تهیه و تولید سریال جلال ۲ به‌وجود آمده، تصریح کرد: درخصوص کمک شهرداری به ساخت این سریال حساسیت‌های ایجاد شد اما ادامه دادن موضوع چندان حائز اهمیت نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: به نظرم نباید در این خصوص بزرگنمایی کرد چون هنوز جزئیات و نحوه چگونگی کمک مالی شهرداری به پروژه مشخص نیست و ممکن است بخشی از آن به‌طور غیرنقدی تأمین اعتبار شود.

وی افزود: میلیاردها تومان از سرمایه‌های مردم دست رانتخواران است اما هیچ حساسیتی نسبت به آن وجود ندارد، چرا باید حواشی مربوط به یکی از مصوبات شورا اینقدر ادامه داشته باشد؟

اکبرنژاد تاکید کرد: اگر ایراد قانونی در این خصوص وجود داشته باشد، فرمانداری مصوبه آن را رد می‌کند بنابراین باید منتظر نظر هیئت تطبیق فرمانداری در خصوص مصوبه شورا باشیم.

کد خبر 446085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.