نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه خدمات شهری تبریز

رئیس ستاد پیشگیری از کرونای شهرداری تبریز گفت: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، الزام شهروندان به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مصوبات جدید ستاد استانی کرونا و مأموریت جدید شهرداری تبریز در حوزه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در حوزه خدمات شهری است.

به گزارش ایمنا، محمدحسین حسن‌زاده اظهار کرد: توجه ویژه به فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برای همه افراد و همشهریانی که متقاضی استفاده از خدمات شهرداری هستند، الزامی بوده و در صورت رعایت نکردن این موضوع از ارائه خدمات معذور خواهیم بود.

وی افزود: در تمام اتوبوس‌های شهری شامل بی آر تی و بخش خصوصی، افراد حتماً باید فاصله اجتماعی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند و همچنین در حد امکان از سوار شدن در اتوبوس‌های شلوغ خودداری کنند.

رئیس ستاد پیشگیری از کرونای شهرداری تبریز، با اشاره به محدودیت جدید در تاکسی‌های شهری، ادامه داد: تاکسی‌های شهری اجازه سوار کردن بیش از سه نفر را ندارند و از همشهریان می‌خواهیم در هنگام استفاده از تاکسی این موضوع مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: مطابق مصوبه امروز ستاد شهرستانی پیشگیری از کرونا، برگزاری مراسم‌های عمومی تشییع و تدفین ممنوع بوده و مقرر شده برای هر مراسم بیش از ۱۰ نفر حضور نداشته باشند و همچنین حضور بر سر مزار متوفیان و حتی برگزاری مراسم در خانه و منازل شخصی نیز ممنوع است.

حسن زاده با اشاره به محدودیت ستاد مقابله با کرونا در استفاده از پارک‌ها، گفت: هر گونه اتراق، نشستن و صرف غذا در پارک‌های سطح شهر ممنوع است و در این زمینه نیز نیروهای خدمات شهری تذکرات لازم را خواهند داشت.

وی در خصوص تشکیل کارگروه بازرسی در ستاد پیشگیری از کرونای شهرداری تبریز، اظهار کرد: برای نظارت بر رعایت پروتکل‌ها علی الخصوص در پارک‌ها، کارگروه نظارت و بازرسی ستاد کرونا را تقویت می‌کنیم و امیدواریم که با همراهی مردم این موضع خطرناک شهر را مدیریت کنیم.

رئیس ستاد پیشگیری از کرونای شهرداری تبریز با اشاره به ابلاغیه ستاد برای مدیران مناطق و سازمان‌های شهرداری، تأکید کرد: به منظور صیانت از سلامت همکاران، ابلاغیه‌های لازم در خصوص استفاده از مواد ضدعفونی کننده و ماسک استاندارد از طرف ستاد برای شهرداران مناطق و سازمان‌های تابعه ارسال شده است.

وی افزود: همچنین اقدام لازم جهت دورکاری تمام همکاران دارای بیماری زمینه‌ای مطابق آنچه در پروتکل بهداشتی آورده شده، صورت می‌گیرد.

کد خبر 446084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.