راه نجات هتل ها در دوران کرونا

گسترش ویروس کرونا در همان اوایل ظهور، منجر به تعطیلی اغلب هتل‌ها در سراسر جهان شد و پس از پایان یافتن محدودیت‌های کرونایی نیز استفاده از این مکان‌های عمومی به حداقل رسید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هتلداری از جمله صنعت‌هایی بوده که در دوران کرونا با آسیب‌های جبران‌ناپذیر زیادی مواجه شده است. در همان ابتدای ظهور بیماری کووید -۱۹ در جهان، مرزهای اغلب کشورهای جهان روی ورود مسافران بسته شد و همین امر رکود فعالیت هتل‌ها را در پی داشت. اما در این بین برخی هتل‌داران بسیار خردمندانه عمل کرده، این املاک خود را با کاربری متفاوت مورد استفاده قرار داده و به کسب درآمد پرداخته‌اند. در دوران کرونا، شهرها با کمبود فضای کافی برای سکونت دادن به افراد بی‌خانمان مواجه شدند و این فرصت بسیار مناسبی برای مدیران هتل‌ها بود تا رکود به وجود آمده را به بهترین شکل ممکن جبران کنند. در واقع بسیاری از هتل‌های سراسر جهان در دوران کرونا به خانه‌های مسکونی تبدیل شد که این کار نه تنها مشکل سران کشور در مواجهه با بی‌خانمانی مردم را حل کرده، بلکه به منبع درآمدی برای صاحبان هتل‌های خالی از مسافر تبدیل شده است.

مدیران سه هتل در ولینگتون، پایتخت کشور نیوزلند، این مکان‌ها را به مجتمع‌هایی مسکونی در دوران کرونا تبدیل کرده‌اند که ساکنان آن‌ها به واحدهای مستقل خود برای زندگی دسترسی دارند اما به طور مشترک از آشپزخانه و سالن غذاخوری بهره می‌برند. اجاره کردن ماهانه اتاق‌های این هتل‌ها برای افراد بی‌خانمان بسیار به صرفه‌تر از سایر املاک استیجاری است و به همین دلیل علاوه بر مردم بدون جای سکونت، افرادی هم که تا پیش از این به زندگی مستقل علاقه داشته اما از هزینه لازم برای رسیدن به هدف خود برخوردار نبوده‌اند به سمت هتل‌های شهر روانه شده‌اند.

در شهرک ویندام، واقع در کشور کانادا نیز بسیاری از صاحبان هتل‌ها اتاق‌های خود را با قیمت بسیار مناسب در اختیار مردم و گردشگران قرار داده‌اند. جالب است بدانید که این کار باعث جذب بسیاری از گردشگران به شهرک فوق شده و رونق اقتصادی را برای شهر در همین دوران بحرانی کرونا در پی داشته است.

کد خبر 446080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.