آموزش بهورزان برای ارائه مشاوره طب سنتی و ایرانی

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: باید به نیازهای موجود در حوزه سلامت توجه کنیم و یکی از این نیازها طب سنتی و ایرانی است و مقرر شده بهورزها در خانه‌های بهداشت آموزش‌هایی در این زمینه دریافت کنند تا به مردم مشاوره درستی دهند.

به گزارش ایمنا، علیرضا رئیسی، در خصوص آغاز طرح آزمایشی ادغام طب ایرانی در شبکه بهداشت، اظهار کرد: بسیاری از مردم در زمینه طب سنتی و ایرانی سوال‌هایی دارند و در این زمینه بهورزها در خانه‌های بهداشت می‌توانند به آنها مشاوره بدهند. اگر به این نیازها توجه نشود، باعث بروز صدمه‌هایی به سلامت مردم می‌شود. وزارت بهداشت به طب مکمل در کنار طب رایج اعتقاد دارد و باید به نیاز مردم پاسخ داده شود این نیاز در جامعه وجود دارد.

وی ادامه داد: اکنون طرح ادغام طب ایرانی در شبکه بهداشت به صورت آزمایشی در استان یزد آغاز شده است بهورزها در خانه‌های بهداشت این آموزش‌ها را می‌بینند و احتمالاً حدود سه ماه این طرح به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

معاون وزیر بهداشت به ایرنا گفت: این آموزش‌ها به صورت علمی به بهورزان داده می‌شود و اگر مورد تأئید واقع شود، جزو درس‌های بهورزها هم منظور خواهد شد.

کد خبر 446066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.