مراودات اصفهان و افغانستان توسعه می‌یابد

شهردار اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های عمرانی و فرهنگی اصفهان گفت: نیازهای شهر کابل مطرح و توانمندی‌های اصفهان نیز بیان شد تا با امضای یک تفاهم نامه به رفع مشکلات کابل کمک کنیم.

قدرت الله نوروزی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به دیدار با شهردار کابل در حاشیه برگزاری "نخستین نمایشگاه خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و ماشین آلات افغانستان" اظهار کرد: در این دیدار پیرامون مشکلات و معضلات شهر کابل مذاکراتی انجام شد.

وی تصریح کرد: طرح ترافیک، چراغ‌های راهنمایی، دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف، احداث تقاطع‌های غیر همسطح میادین و فضای سبز از موضوعات مورد مذاکره در دیدار با شهردار کابل بود.

شهردار اصفهان خاطر نشان کرد: نیازهای شهر کابل مطرح و توانمندی‌های اصفهان بیان شد تا با امضای یک تفاهم نامه به رفع مشکلات کابل کمک کنیم. همچنین برای طرح جامع شهری آن نیز اقداماتی صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه وجود تحریم‌ها در کشور دسترسی به برخی از تجهیزات و امکانات را محدود کرده است، گفت: با مذاکرات انجام شده با شهر کابل می‌توان برخی از نیازهای شهر اصفهان را از این طریق تأمین کرد.

نوروزی ادامه داد: افغانستان به عنوان کشور همسایه از جایگاه مهمی برخوردار و رابطه خوبی در زمینه فرهنگی بین دو کشور ایران و افغانستان برقرار است. این رابطه به لحاظ استراتژیک نیز بسیار حائز اهمیت است و باید این مراودات بیش از پیش جدی گرفته شود.

کد خبر 446064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.