افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در هشت استان

آیین افتتاح موزه‌های دفاع مقدس هشت استان کشور، به‌صورت ویدئوکنفرانسی با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از میراث‌آریا، در این مراسم که روز چهارشنبه دوم مهرماه در محل باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری حضور داشتند.

در این مراسم موزه‌های دفاع مقدس در استان‌های اردبیل، البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، خراسان رضوی، قم و مرکزی به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

در ارتباط ویدئوکنفرانسی با هشت استان کشور، استانداران این استان‌ها به ارائه گزارش پرداختند، سپس این هشت موزه به‌طور رسمی افتتاح و تمبر و لوح یادبود این موزه‌ها رونمایی شد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هر کدام در این مراسم در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ضرورت ثبت و ماندگاری ارزش‌های دوران دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت‌هایی مانند موزه‌ها، بر تداوم راه شهیدان انقلاب اسلامی تأکید کردند.

در پایان این مراسم، نمایشگاه دستاوردهای ملی دفاع مقدس و مقاومت نیز با حضور مسئولان در محل باغ موزه دفاع مقدس افتتاح شد.

کد خبر 446057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.