کاشت حدود ۷۰۰ اصله درخت در اکوپارک صدرا

معاون فنی و اجرایی شهردار صدرا از کاشت حدود ۷۰۰ اصله درخت در اکوپارک این شهر خبر داد.

بهمن صفرپور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به هزینه‌های زیاد رسیدگی به وضع پارک‌ها و بلوارهای شهر صدرا، اظهار کرد: از ابتدای فصل تابستان تا ابتدای فصل پاییز با هجوم آفات مواجه هستیم به همین دلیل باید عملیات سمپاشی در این فصل به صورت ویژه انجام شود، امسال دو بار سمپاشی علیه آفت برگ‌خوار نارون و آفت‌های مکنده دو مرتبه و برخی قارچ‌ها انجام شد و هم اکنون نیز دوره چهارم سمپاشی علیه عوامل زرد شدن چمن‌ها آغاز شده است.

وی در خصوص حفظ و نگهداری اکوپارک افزود: به دلیل بارش برف در زمستان سال گذشته و نمک پاشی متعاقب آن، حجم زیادی از گل‌ها از بین رفت، اما در دو مرحله مساحتی بالغ بر ۱۰ هزار مترمربع از اکوپارک، بلوارها و برخی پارک‌های شهر گلکاری شد.

معاون فنی و اجرایی شهردار صدرا با بیان اینکه حدود ۷۰۰ اصله انواع درخت و درختچه در اکوپارک کاشته شده است، اظهار کرد: مساحت اکوپارک ۱۱ هزار و ۴۰۰ مترمربع است که چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع آن چمن‌کاری شده و نیازمند آبیاری مستمر و روزانه است.

صفرپور گفت: در حال حاضر چهار دانگ از یک حلقه چاه برای آبیاری فضای سبز در اختیار شهرداری صدرا است در حالی که به بیش از هشت حلقه چاه نیاز است و برای جبران کمبود این مقدار، از فاز یک تا دورترین نقطه فاز دو با تانکر آبرسانی می‌شود.

کد خبر 446052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.