ایرلند از فرهنگ برای تغییر شهر بهره می برد

مقامات رسمی بلفاست، پایتخت ایرلند شمالی، شهروندان را به مشارکت و ارائه نوآوری‌های خود برای استفاده از فرهنگ برای طراحی دوباره شهر دعوت کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار بلفاست در نظر دارد از طریق پیاده‌سازی استراتژی فرهنگی جدید خود، شهر را از نو طراحی کند و در همین راستا تمام شهروندان را به طرح ایده‌های نوآورانه خود دعوت کرده است. برای این کار، قرار است اعضا شورای شهر پنج نظرسنجی مجازی تشکیل دهند تا در آن تمام ساکنان نظرات و پیشنهادات خود را برای تغییر هر چه مفیدتر بلفاست ارائه دهند و شهردار پس از جمع‌بندی این ایده‌ها و مشارکت برنامه‌ریزان شهری، تصمیم نهایی را برای تغییر دوباره شهر اتخاذ کند. تمرکز بر استفاده از فرهنگ در نوسازی شهر در اولویت برنامه مقامات شهری برای ایجاد مکان‌های عمومی جدید و در نتیجه شهری پایدار و زیست‌پذیر خواهد بود.

شهروندان اهل بلفاست می‌توانند تمام خواسته‌های خود از شهر را به گوش مقامات رسمی برسانند که این کار شهردار را به طور قابل توجهی در طراحی موفق شهر یاری خواهد کرد. مقامات ارشد پایتخت ایرلند شمالی در نظر دارند شهری پویا و پایدار ایجاد کنند که توجه به فرهنگ در طراحی جدید را لازمه رسیدن به این هدف می‌دانند. برای این کار، نظرسنجی‌ها و گفتگوهای مجازی شهروندان با مقامات محلی قرار است در پنج حوزه صورت گیرد؛ در مرحله اول "شهر زنده" مورد بحث قرار می‌گیرد و در آن شهروندان ایده‌های خود را برای ایجاد شهری برای افزایش پویایی تمام گروه‌های سنی مطرح می‌کنند. در مرحله بعد، مقامات رسمی در مورد "احیای فضاهای شهری" به جمع‌آوری نظرات شهروندان می‌پردازند و از آن‌ها خواستند پیشنهادات خود را در خصوص استفاده از زمین‌ها و سازه‌های خالی شهر برای فعالیت‌های فرهنگی ارائه دهند.

پس از این، نوبت به گفتگوی "شهر به عنوان یک گالری" می‌رسد که در آن شهروندان اهل بلفاست باید در مورد اینکه چگونه می‌توان خلاقانه به مکان‌های مرده جانی دوباره بخشید، اظهار نظر کنند. در نهایت چگونگی "تغییر مناطق" و سپس "تغییر شهر" مورد بحث قرار می‌گیرد و پس از جمع‌بندی نهایی از نظرات ساکنان بلفاست و برنامه‌ریزان شهری تصمیمات نهایی اتخاذ خواهد شد.

کد خبر 446035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.