افزایش خشونت‌ها در اسپانیا در پی شیوع مجدد کرونا

ویروس کرونا در کشور اسپانیا یک بار دیگر با سرعتی باور نکردنی در شهرهای مختلف مردم را آلوده می‌کند و همین امر مقامات ارشد را به اعمال محدودیت‌های جدید، به خصوص در مناطقی با بیشترین نرخ شیوع بیماری کووید-۱۹ سوق داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طی هفته گذشته بسیاری از مردم کلانشهر مادرید در اسپانیا برای انجام آزمایش کرونا به بیمارستان‌های سراسر شهر مراجعه کردند اما با درهای بسته مواجه شدند. بر در هر مرکز درمانی تابلویی دست‌نوشته نصب شده که حاوی پیام‌های متعددی بود؛ برای مثال، برای مشاوره با متخصصان درمانی عدد ۴۸۳ را شماره‌گیری نمائید، چنانچه مایل به انجام آزمایش کرونا هستید با شماره تلفن ۷۸ تماس بگیرید و دیگر مواردی که در بیمارستان‌های مختلف شهر، متفاوت بود. جالب است بدانید که اغلب این تابلوهای دست‌نوشته پس از شیوع موج دوم انتشار ویروس کرونا در اسپانیا و تکمیل ظرفیت مراکز درمانی، بر در ورودی بیمارستان‌های مناطق فقیرنشین مادرید به چشم می‌خورد.

طی دو هفته گذشته بیش از ۱۲۲ هزار نفر از مردم اسپانیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که بیش از یک سوم تمام بیماران کرونایی در کلانشهر مادرید سکونت داشته‌اند. در واقع به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در این کشور بیش از ۲۵۹ مورد به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که این تعداد در شهر مادرید به بیش از ۶۰۰ نفر رسیده است. چیزی که بیش از همه باعث شگفتی محققان کرونایی در مادرید شده این که در بعضی از مناطق شهر، که اغلب محله‌هایی پرجمعیت و فقیرنشین هستند نرخ ابتلا به بیماری کووید -۱۹ به ازای هر ۱۰۰ هزار جمعیت هزار و ۲۴۱ مورد اعلام شده است.

مقامات محلی مادرید در پی افزایش باور نکردنی تعداد بیماران کرونایی با نوعی سردرگمی مواجه شده‌اند با این حال در تلاشند مؤثرترین اقدامات ممکن را در هر منطقه بکار گیرند. در هفته گذشته معاون وزیر بهداشت اسپانیا اعلام کرد که تا چند روز آینده قرار است برای کاهش سرعت انتشار ویروس کرونا اقدامات جدیدی بر مردم اعمال شود و یک روز بعد و پس از بررسی بیشتر وضع کلانشهر مادرید از "قرنطینه" بعضی از مناطق آن سخن به میان آورد. بر زبان آوردن کلمه "قرنطینه" باعث ایجاد خشم در میان مردم اسپانیا شده است چرا که مردم این شهر مایل به کاهش تحرک و تعطیل کردن کارهای خود نیستند.

ایزابل دیاز آیوسو، رئیس شورای شهر مادرید که پیش از این نیز در ماه می محدودیت‌هایی بسیار سختگیرانه بر مردم اعمال کرده بود، رها کردن کلانشهر مادرید به حال خود توسط دولت مرکزی را عامل اصلی سرعت گرفتن شیوع ویروس کرونا در آن تلقی کرد. بسیاری از منتقدان نیز اظهارات آیوسو مبنی بر تاثیر مؤلفه‌های دیگری نظیر وضعیت زندگی مهاجران و تراکم جمعیت در مناطق فقیرنشین شهر را رد کردند و بی‌توجهی مسئولان را در افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا در مادرید سهیم دانستند.

ایزابل دیاز آیوسو پس از اتخاذ آخرین تصمیمات خود در رابطه با ویروس کرونا اعلام کرد که قرار است محدودیت‌های بسیار سختی در بعضی از مناطق شهری که بیشترین تعداد افراد آلوده به بیماری کووید -۱۹ را در خود جای داده‌اند اعمال کند. گفتنی است که در بعضی از محله‌های مادرید به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بیش از هزار مورد به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و بدیهی است که این مناطق بیشترین محدودیت کرونایی را به خود اختصاص دهند. اقدامات جدید در کلانشهر مادرید، زندگی و تردد بیش از ۸۵۰ هزار نفر را تحت تأثیر قرار خواهد داد که ساکنان مناطق فوق حق رفتن به محل کار، مراکز آموزشی و سایر مکان‌ها را نخواهند داشت. پارک‌ها و مراکز تفریحی به طور کامل روی مردم بسته شده و گردهمایی‌های بیش از ۶ نفر چه در منازل یا بیرون از خانه ممنوع خواهد شد. آیوسو اعلام کرده است که اقدامات فوق برای پیشگیری از بازگشت به وضعیت اضطراری است که در فصل بهار رکود اقتصادی غیر قابل جبرانی را برای کشور رقم زد.

کد خبر 446028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.