فراخوان حمایت از تولید فیلم در اصفهان

سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در راستای حمایت از فعالیت های هنرمندان عرصه سینما فراخوانی تحت عنوان «حمایت از تولید فیلم» در قالب های «کوتاه داستانی، پویانمایی و تجربی»، «مستند کوتاه و بلند» و «بلند ویدئویی» برگزار می کند.

مصطفی حیدری، مدیر دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در مورد دلیل ارائه این فراخوان گفت: با توجه به اینکه حمایت تولید فیلم در چند سال اخیر در بدنه شهرداری وجود نداشت، سال گذشته کمیسیون فرهنگی شورای شهر طرحی مطرح کرده و شورای شهر این طرح را برای حمایت از هنرمندان تئاتر و سینما تصویب کرد.

وی افزود: به این ترتیب در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان جلساتی برگزار شد و شورای حمایت از تولید فیلم که شامل رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، رئیس اداره ارتباطات، معاون فرهنگی، و مدیر هنری است، برای این طرح فراخوانی ارائه داد.

مدیر دفتر تخصصی سینما اظهار کرد: شهرداری اصفهان تولید کننده فیلم نیست و نقش حمایتی دارد. رسالت شهرداری در دوران شیوع ویروس کرونا حمایت از فیلمسازان است. برای تأمین هزینه اولیه تولید فیلم‌ها نیاز به حمایت بخش خصوصی است، زیرا شهرداری به تنهایی نمی‌تواند هزینه‌های حمایتی را تأمین کند.

حیدری با اشاره به موضوعاتی که برای این فراخوان انتخاب شده است، گفت: این موضوعات را براساس نیازهای شهر و شهروندان برگزیدیم. هویت‌های فرهنگی، تاریخی، مذهبی، گفتمان خانواده، شهر و فرهنگ شهروندان، و کودک و نوجوان موضوعات متنوعی است که بسیاری از دغدغه‌های هنرمندان و مردم شهر را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به تفاوت‌هایی که این دوره با دوره‌های قبلی دارد، ادامه داد: در دوره‌های قبلی فقط فیلم‌های کوتاه داستانی، با موضوع کودک و نوجوان وجود داشت اما حالا بر لزوم تنوع موضوعات و قالب‌ها تاکید کرده‌ایم. قالب‌های جدیدی مثل «کوتاه داستانی، پویانمایی و تجربی»، «مستند کوتاه و بلند»، و «بلند ویدئویی» در این دوره وجود دارد.

مدیر دفتر تخصصی سینما خاطرنشان کرد: مهلت ارسال اولیه کارها تا ۱۵ آبان است، اما احتمال تمدید آن به مدت یک هفته وجود دارد. پس از تحویل کارها شورای کارشناسی پنج الی ۷ نفره براساس فیلمنامه و شناخت حاصل از فیلمساز یا هنرمند، آن‌ها را تأیید یا رد می‌کند.

حیدری ادامه داد: سقفی برای داستان‌های کوتاه گذاشته‌ایم، که در صورت داشتن قابلیت در جشنواره‌ها استفاده شوند؛ به همین دلیل انتخاب قالب‌ها براساس سقف جشنواره‌های معتبر بین‌المللی است. در این فراخوان بر کیفی‌سازی آثار و همچنین لزوم کمک به بخش خصوصی هم تاکید بسیار شده است.

وی تصریح کرد: فیلم‌های ویدئویی برای پخش شدن باید واجد شرایط صداوسیما و وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی باشد؛ درنتیجه مقبول بودن کارها جهت عرضه و پخش برای اهمیت زیادی دارد، طوری که حتی کارشناس مربوط به این حوزه در شورای کارشناسی وجود دارد.

گفتنی است، جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن ۳۲۲۴۳۸۹۵ (دفتر تخصصی سینما) از ساعت ۹ الی ۱۴ (به غیر از روزهای تعطیل) تماس بگیرید.

کد خبر 446020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.