کووید -۱۹ چه تاثیری بر شاخص امید به زندگی مردم جهان دارد؟ 

نتایج مطالعات محققان نشان می‌دهد که شیوع ویروس کرونا باعث کاهش امید به زندگی در بین مردم سراسر دنیا شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان با استفاده از یک مدل رایانه‌ای به این نتیجه رسیدند که شیوع بیماری کرونا میزان امید به زندگی را در کشورهایی که میانگین این شاخص در آن‌ها بالا است، فقط به میزان دو درصد کاهش می‌دهد، اما در کشورهایی که شیوع بیماری بیشتر باشد، میزان امید به زندگی افت بیشتری خواهد داشت.

به گفته پژوهشگران هنگامی که شیوع بیماری در کشوری ۱۰ درصد باشد، احتمال از دست دادن امید به زندگی بیشتر از یک سال خواهد بود. چنانچه در کشورهایی که امید به زندگی در آن‌ها بالا است، میزان شیوع ویروس ۵۰ درصد باشد، میزان این شاخص بین سه تا پنج سال کاهش می‌یابد.

به گفته محققان زمانی که همه‌گیری بیماری کرونا به پایان برسد، امید به زندگی افراد حتی در آسیب‌دیده‌ترین مناطق نیز افزایش پیدا می‌کند؛ البته در اروپا ده‌ها سال طول خواهد کشید تا امید به زندگی افراد حدود ۶ سال افزایش پیدا کند. میانگین امید به زندگی اروپا در سال ۱۹۹۰، حدود ۷۲.۸ سال بود و در سال ۲۰۱۹ به ۷۸.۶ سال رسید. در حال حاضر ویروس کووید -۱۹ شاخص امید به زندگی را در سال ۲۰۲۰ به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

با اینکه مشخص نیست در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد، اما میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در بسیاری از کشورها به شدت در حال کاهش است. به احتمال زیاد دلیل این اتفاق رعایت بهتر و بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در این کشورها بوده است.

نتایج این مطالعه در مجله PLOS One منتشر شده است.

کد خبر 446016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.