توصیه جدید سازمان جهانی بهداشت به خانواده کرونایی‌ها

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها اخیرا اعلام کرده است که همه افرادی که با بیماران کرونایی تماس نزدیک داشته‌اند باید تست کرونا بدهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان CDC پیش از این اعلام کرده بود افرادی که با بیماران مبتلا به کرونا تماس نزدیک دارند، اما هیچ علائمی از بیماری در آن‌ها مشاهده نمی‌شود لازم نیست آزمایش کرونا بدهند. بر اساس بیانیه جدید منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، همه کسانی که در معرض ویروس کووید -۱۹ قرار گرفته‌اند باید آزمایش بدهند تا افراد بیمار سریع تشخیص داده شوند، زیرا این کار مانع شیوع هر چه بیشتر بیماری کرونا می‌شود.

از آنجا که ثابت شده است افراد بدون علامت نیز می‌توانند ویروس کرونا را به دیگران منتقل کنند. متخصصان معتقد هستند آزمایش دادن افراد بدون علامت خطر شیوع بیماری را کاهش می‌دهد و می‌تواند زنجیره انتقال را قطع کند.

بر اساس بیانیه جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، افرادی که منتظر مشخص شدن نتیجه تست کرونای خود هستند باید خود را در خانه قرنطینه کنند و از اعضای خانواده خود دور باشند. علاوه بر این تست منفی کرونا به این معنا نیست که فرد به بیماری مبتلا نیست و پس از آن نیز تست او منفی خواهد بود.

بنابراین حتی در صورتی که تست کسانی که با بیماران کرونایی ارتباط نزدیک داشته‌اند منفی بود این افراد باید برای مدت ۱۴ روز پس از آن خود را در منزل قرنطینه کنند.

کد خبر 446015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.