حضور خطرناک دلواپسان در عرصه سیاسی

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

هر نوع حضور دلواپسان در عرصه سیاسی خطرناک است

داریوش قنبری پیرامون عملکرد مجلس انقلابی اظهار کرد: نمایندگان اصولگرای مجلس در شرایطی برای استیضاح وزیران کابینه خودشان را به آب و آتش می‌زنند که این روند حتماً به مصلحت نیست، چون همه باید حواس‌شان را بر حل مشکلات بگذارند، نه اینکه با استیضاح و… دنبال هدف سیاسی خود باشند.

این چهره اصلاح‌طلب ادامه داد: تحریم‌کنندگان کشور خودشان بارها اعلام کرده‌اند ایران را هیچ‌وقت به اندازه الان تحریم نکرده‌اند. در چنین شرایط طبیعی است که اتحاد و همصدایی باید جایگزین انشقاق و اختلاف شود. به همین دلیل جای تعجب و البته تاسف دارد که گروهی همچنان شبانه‌روز در صدد تخریب دولت هستند. در واقع آنها منافع ملی را عاملانه و عامدانه فدای منویات جریانی و سیاسی خود می‌دانند.

نماینده ادوار گذشته مجلس توضیح داد: تلاش برای تغییر در دولت آن هم به بهانه حل مشکلات در شرایطی صورت می‌گیرد که همه می‌دانند تحریم‌های بین‌المللی و فشاری که آمریکا و متحدانش مجدانه بر جمهوری اسلامی وارد می‌کنند، اصلی‌ترین دلیل وضعیت نابسامان فعلی است. پس معلوم است تغییر در دولت یا هر دستگاه دیگری هیچ دردی از مردم درمان نخواهد کرد.

قنبری با اشاره به تلاش جبهه پایداری برای سیاه‌نمایی افزود: اعضای جبهه پایداری مدام از افزایش بی‌رویه نرخ دلار و گران شدن قیمت‌ها می‌گویند و سعی دارند تقصیرها را گردن دولت و اصلاح‌طلبان بیندازند. این نوع کنش ضرررسان در حالتی نمود می‌یابد که همه می‌دانند دولت متبوع و مورد حمایت آنان مقصر اصلی ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت است. آنها خودشان هم می‌دانند تصمیم‌های افراطی دولت‌های نهم و دهم، ایران را در فضای بین‌المللی دچار چالش کرد تا در رابطه با اقتصاد جهانی موانع بلندی را پیش روی خود ببینیم.

ترامپ دنبال توافق با ایران است

زیباکلام با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۰ شاهد کاهش تنش‌ها با آمریکا خواهیم بود، گفت: این کاهش تنش به معنای آن نخواهد بود که ما بخواهیم سفارت آمریکا را در تهران دوباره باز کنیم، بلکه که همچنان در کوتاه‌مدت شعارهای استکبارستیزانه و مرگ بر اسرائیل همچنان ادامه خواهد داشت، اما نکته مهم این است که در بلندمدت رابطه ایران و آمریکا دستخوش تغییرات فراوانی خواهد شد و دیگر فضایی که الان حاکم است، در بلند مدت جای خود را به یک رابطه متعدل‌تر که منافع اقتصادی ایران را نیز تامین کند، خواهد داد.

بعد از فعال شدن مکانیزم ماشه از سوی آمریکا، این اقدام با مخالفت اتحادیه اروپا، روسیه و چین مواجه شد، برخی از تحلیلگران معتقدند، همه اقداماتی که ترامپ طی این چهار سال گذشته بر علیه ایران انجام داده، برای این بوده که بتواند، با ایران به توافقی جدید دست پیدا کند و میراثی بهتر از میراث اوباما از خود به عنوان رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ سیاسی جهان به ثبت برساند.

بسیاری از کارشناسان توافق ایران و آمریکا را حتی با وجود شرایط فعلی بعید نمی‌دانند، این در حالی است که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این راستا از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید دید تا در نهایت از بین ترامپ و بایدن کدامیک به کاخ سفید راه پیدا خواهند کرد.

حسین پور: چرا هیات رئیسه طرح سوال از رئیس جمهور را اعلام وصول نمی‌کند؟

امان الله حسین پور در تذکر شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس خطاب به هیات رئیسه مجلس بیان کرد: امروز گرانی‌های لجام گسیخته در همه بخش‌ها مردم را رنج می‌دهد و اقشار مختلف مردم به ویژه قشر متوسط و ضعیف جامعه کارد به استخوانشان رسیده است.

وی در ادامه اظهار کرد: حدود دو ماه پیش، بیش از ۱۹۰ نماینده طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کردند و در این مدت بارها نمایندگان از هیات رئیسه خواستار اعلام وصول طرح سوال از رئیس جمهور شدند، اما هیات رئیسه این کار را انجام نمی‌دهد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گرچه آقای رئیس جمهور جواب قانع کننده با توجه به وضعیت فعلی کشور نخواهد داشت اما اجازه دهید تا ایشان در مجلس حضور یافته و در خصوص علت گرانی و مشکلات توضیح دهد.

وی در ادامه در تذکری خطاب به وزیر نیرو بیان کرد: سد بیدباز اسفراین با حدود ۲,۰۰۰ میلیارد تومان ارزش ظرفیت ذخیره ۴۸ میلیون متر مکعب آب دارد اما اکنون تنها از ۱۱ میلیون متر مکعب ظرفیت آن استفاده می‌شود وزیر نیرو هر چه سریعتر برای رفع مشکلات پروژه اقدام کند.

حاجی دلیگانی: اگر به سیاست‌های منابع مدیریت درمان عمل می‌شد نگرانی هزینه‌های درمان نبود

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت هفته مقدس اظهار کرد: ملت بزرگ ایران در دفاع مقدس به درستی دریافت که رمز پیروزی در مقابل جنگ هشت ساله با دشمنان خارجی مقاومت فعال است و امروز هم می‌داند که رمز پیروزی و سربلندی در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا و کشورهای اروپایی جاده صاف کن آمریکا همان مقاومت فعال است.

وی ادامه داد: افراد بزدل و ترسو از برجام نافرجام دست برداشته و به دامان ملت بازگردند چرا که ملت ایران عزتمند بوده و خواهد ماند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه امروز مهم‌ترین مشکل مردم شناخته می‌شود نتیجه قانون‌گریزی مدیران است. اگر قانون مبارزه با قاچاق درست اجرا می‌شد جوان ایرانی بیکار نبود. اگر کد رهگیری و شناسه یکتا درست اجرا می‌شد امروز از فرار مالیاتی خبری نبود. اگر اجرای قوانین دولت الکترونیک ۱۰ سال به تاخیر نمی‌افتاد امروز با انبوه نارضایتی از بروکراسی اداری مواجه نبودیم و اگر به سیاست‌های منابع مدیریت درمان عمل می‌شد هیچ ایرانی نگرانی هزینه‌های درمان را نداشت لذا مشکل کشور نظریه‌پردازی و قانون‌گذاری نیست بلکه عدم اجرا و عدم نظارت بر آن است.

حاجی دلیگانی خاطر نشان کرد: متاسفانه قانون‌گریزی و قانون‌شکنی به رویه دستگاه نظارتی و غفلت و اهمال به عادت دستگاه‌های نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی تبدیل شده است؛ چاره کار تقویت نظارت‌ها و استفاده درست، بهنگام و هوشمندانه از ابزار نظارتی است. من و همکارانم در مجلس یازدهم مصمم هستیم با نظارت اثرگذار و موثر تک‌تک وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها را سرخط کرده تا با انجام کار درست موجب حل مشکل شویم.

اولین نشست جامعه روحانیت مبارز و معمای انتخابات ریاست جمهوی

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز نیز در جلسه شورای مرکزی آن با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری در کشور گفت: حضور گسترده مردم می‌تواند به افزایش نشاط اجتماعی و خنثی‌سازی دشمنی‌ها و توطئه‌ها منجر شود. بنابراین بدیهی است که باید به یک راهکار عملی و اجرایی جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده دست یابیم.

وی افزود: روحانیت با عنایت به تجربه طولانی خود در فضای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نشان داده که همواره می‌تواند به عنوان نقطه کانونی تجمیع نیروهای انقلابی، ارزشی، کارآمد و با نشاط باشد. جایگاه روحانیت نباید مخدوش شود و نقش ممتاز روحانیت باید به صورتی روشن و فعال ایفا شود.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: امیدواریم با تشکیلات جدید و حضور نیروهای تازه نفس و جوان، جامعه روحانیت مبارز با پویایی و کارآمدی هرچه بیشتر به روشنگری و راهبری جریان‌های سیاسی، ارزشی و انقلابی بپردازد و در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز سال آینده، با تمام ظرفیت و توان خود وارد عمل شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی پور، مسوول کمیته تشکیلات و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اعضای جدید با رای مجمع عمومی مناطق ده گانه شهر تهران انتخاب شده‌اند، گفت: شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در ساختار جدید مرکب از هیئت موسس، منتخبین دفاتر دهگانه شهر تهران و منتخبین جامعه روحانیت مبارز استان‌هاست.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز همچنین در بیان گزارشی از روند تغییرات و تدوین اساسنامه جدید طی دو سال اخیر افزود: مبنای حرکت جدید جامعه روحانیت مبتنی بر خرد جمعی است و تمامی رده‌های تشکیلاتی جامعه از طریق انتخاب صورت می‌پذیرند و همه تصمیمات و اتخاذ مواضع با رای اعضا و طی فرایند رای‌گیری خواهد بود.

کد خبر 446012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.