آتش بازی آبی‌ها با درخشش قایدی/ تقابل با الهلال در هاله‌ای از ابهام

آبی‌پوشان فوتبال ایران با نمایشی یک‌طرفه و هجومی به برتری پُر گل مقابل الاهلی رسیدند و به جمع ۱۶ تیم برتر لیگ قهرمانان صعود کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته آخر دیدارهای گروه اول مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا امروز –چهارشنبه ۲ مهرماه- با دیدار تیم های استقلال ایران و الاهلی عربستان از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه آغاز شد. تقابل استقلال ایران با الاهلی عربستان با برتری ۳ بر صفر آبی پوشان به پایان رسید. مهدی قایدی، علی کریمی و شیخ دیاباته گل های آبی پوشان را در این دیدار به ثمر رساندند.

ترکیب استقلال:

سید حسین حسینی، وریا غفوری (۴۶ محمد دانشگر)، روزبه چشمی (۶۶ فرشید باقری)، عارف غلامی، هرویه میلیچ، علی کریمی (۷۲ میلاد زکی پور)، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، ارسلان مطهری، مهدی قایدی (۸۴ علی دشتی) و شیخ دیاباته (۸۴ شاهین طاهرخانی)

استقلال در نیمه نخست حریف عربستانی را اسیر فوتبال مقدرانه خود کردند. مهدی قایدی، بازیکن ریز نقش استقلال در دقیقه ۲۹ این دیدار با شوتی زمینی از پشت محوطه جریمه دروازه الاهلی را هدف گرفت که توپ پس از برخورد به زمین و دست دروازه بان الاهلی به تور دروازه چسبید تا نتیجه بازی یک بر صفر شود.

الاهلی عربستان که برای جبران گل خورده خود بی مهابا تلاش میکرد و حملاتی را هم روی دروازه استقلال طراحی کرد، چند دقیقه بعد غافلگیر شد و گل دوم را هم روی تاثیرگذاری مهدی قایدی دریافت کردند.

در دقیقه ۳۸ باز هم مهدی قایدی از جناح راست توپی را روی دروازه الاهلی ارسال کرد که توپ پس از عبور از چند بازیکن روی تیر دوم به علی کریمی رسید و این بازیکن با ضربه سر گل دوم را به ثمر رساند.

بازیکنان تیم استقلال ایران تا پایان نیمه نخست توانستند تیم حریف را در زمین خود نگه دارند تا نیمه اول با برتری آبی پوشان به پایان برسد.

در شروع نیمه دوم وریا غفوری به دلیل مصدومیت جای خود را به محمد دانشگر داد ولی استقلالس ها کماکان فشارهای های خود را روی تیم عربستانی ادامه دادند و خیلی زود هم به گل رسید اما ارسلان مطهری در موقعیت آفساید این گل را به ثمر رساند.

مهدی قایدی مثل همیشه بازهم تاثیرگذار ظاهر شد و با حرکتی زیبا توپ را در جناح چپ محوطه جریمه الاهلی برای علی کریمی آماده کرد تا او سانتر دقیقی را روی سر شیخ دیاباته ارسال کند و این بازیکن هم به زیبایی دروازه حریف را برای بار سوم باز کرد.

استقلال ایران در گروه A رقابت ها حضور داشت و با پیروزی امشب ۵ امتیازی شد تا به همراه الاهلی ۶ امتیازی که از قبل صعودش را قطعی کرده بود راهی مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا شد. در این گروه تیم الوحده امارات از ادامه مسابقات انصراف داده بود و تیم الشرطه عراق هم با ۵ امتیاز رقابت صعود را به استقلال واگذار کرد و حذف شد. الهلال عربستان به عنوان تیم نخست گروه B حریف آبی های ایرانی در مرحله بعدی رقابت ها خواهد بود.

کد خبر 446002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.