نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال و الاهلی

سه کارشناس مطرح داوری کشور به بررسی دقیق صحنه‌های مشکوک دیدار شب گذشته استقلال و الاهلی عربستان پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال امشب چهارشنبه - ۲ مهر ماه - در آخرین دیدار مرحله گروهی خود در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الاهلی عربستان رفت و موفق شد با سه گل از سد رقیب قدرتمندش گذشته و بالاتر از الشرطه، راهی دور حذفی مسابقات شود. عملکرد مقتدرانه شاگردان نامجو مطلق در خط حمله با ۵ گل همراه بود اما ادهم مخادمه اردنی که قضاوت این دیدار را بر عهده داشت، دو گل آبی‌پوشان را آفساید تشخیص داد تا شکست نماینده سعودی سنگین‌تر نشود. با این حال سایر دقایق بازی صحنه چندان مشکوکی نداشت تا کار داور اردنی به سختی نیافتد. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوید مظفری، نوذر رودنیل، حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

گل مردود دیاباته

در اواخر نیمه نخست و در دقیقه ۴۵ سانتر استقلالی‌ها از سمت راست به روی دروازه الاهلی آمد و شیخ دیاباته توپ را با ضربه سر به درون دروازه فرستاد. کمک داور اول این دیدار در حالی که شیخ دیاباته تنها کمی جلوتر از مدافع سفید پوش بود، گل را آفساید و مردود اعلام کرد.

مظفری: موقع ارسال پاس دیاباته در آفساید قرار داشت و به درستی گل مردود شد.

رودنیل: گل سوم استقلال در دقیقه ۴۵ به درستی آفساید اعلام شد اما چون زاویه تلویزیونی مناسب نبود و دوباره نشان نداد، حق را به کمک داور می‌دهیم.

سلیمانی: در دقایق پایانی نیمه اول و در دقیقه ۴۴ کمک داور اول این دیدار یک اشتباه در اعلام آفساید داشت و گل شیخ دیاباته کاملاً صحیح بود ولی کمک داور اول نتوانست پای مدافع الاهلی را با بالا تنه دیاباته که در یک راستا بود تشخیص دهد و به همین دلیل این گل را مردود اعلام کرد که اشتباه بود.

گلزنی مطهری در آفساید

دقیقه ۴۹ توپ برگشتی از روی کرنر آبی‌پوشان، مجدداً به روی دروازه نماینده عربستان ریخته شد و پس از ضربه سر اول توسط بازیکنان استقلال، توپ به ارسلان مطهری رسیده و توپ را به گل تبدیل کرد که این بار هم داور اردنی گل را به علت آفساید نپذیرفت.

مظفری: گل استقلال به درستی آفساید اعلام شد.

رودنیل: در صحنه تصمیم کمک داور صحیح و گل در موقعیت آفساید به ثمر رسید.

سلیمانی: در نیمه دوم و دقیقه ۴۹ نیز ارسلان مطهری یک گل را به ثمر رساند که کمک داور دوم اعلام آفساید کرد که کاملاً صحیح بود

برخورد مشکوک مطهری

در پایان بازی و دقیقه ۸۴، ارسلان مطهری درون محوطه جریمه الاهلی سرنگون شد اما داور بازی اعتقادی به خطا پنالتی نداشت و ادامه بازی را نشان داد.

مظفری: داور در پایان بازی یک پنالتی را به نفع استقلال نگرفت.

رودنیل: در این صحنه خطا پنالتی اتفاق افتاد و نمی‌دانم داور چرا آن را اعلام نکرد.

سلیمانی: در دقیقه ۸۲ روی ارسلان مطهری یک خطا انجام شد که داور دستور به ادامه بازی داد که در تصاویر تلویزیونی به دلیل بازپخش نشدن صحنه مشخص نشد که این خطا پشت یا درون محوطه جریمه بود که در این صحنه خطا حادث شد ولی اینکه این خطا در درون یا بیرون محوطه جریمه بود، در تصاویر تلویزیونی مشخص نبود.

اخطارها

مظفری: اخطارهایی که داور در این بازی داد، درست بود.

رودنیل: داور سه اخطار صحیح را به هر دو تیم داد ولی سه کارت زرد را به بازیکن الاهلی نداده و کاپیتان این تیم (بازیکن شماره ۲۴) نیز باید با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج می‌شد.

عملکرد کلی تیم داوری

مظفری: گل‌هایی که استقلال زد تمامی صحیح بودند. در کل به خاطر اینکه اشتباه تأثیرگذاری روی نتیجه بازی نداشت و استقلال بازی را برد، می‌توان نمره قبولی به قضاوت داور داد.

رودنیل: باز هم انتخاب داور عرب برای دیداری که یک تیم از کشورهای عربی است. دیدید که بازیکنان الاهلی چقدر راحت با داور صحبت می‌کردند در حالی که بازیکنان ما تنها نظاره‌گر بودند. با توجه به اینکه می‌توانیم بگوییم قضاوت خوبی در بازی امشب داشت، اما باز هم به دلیل عرب بودن این ذهنیت در خصوص آن وجود دارد. گل سوم استقلال صحیح بوده و اعتراض بازیکنان الاهلی اشتباه بود. دقیقه ۷۴ خطا فرشید اسماعیلی را در گوشه محوطه جریمه الاهلی گرفت که واقعاً نمی‌دانم چه چیزی را گرفت! چند خطا را به نفع استقلال ایران نگرفت. با توجه به حساسیت بازی می‌توانیم نمره قبولی به داور دهیم ولی انصافاً AFC نباید داور عرب برای چنین مسابقاتی بگذارد.

سلیمانی: داور اردنی بازی استقلال و الاهلی قضاوت خیلی خوبی را در نیمه اول به نمایش گذاشت و با جدیت و اقتدار خوب توانست به بازیکنان در اوایل بازی تذکرات مهمی بدهد که بازیکنان در فکر فریب داور نباشند.‌



 

کد خبر 446000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.