اوج شش فیلم کوتاه ارائه کرد/ آثاری از حاتمی‌کیا تا داسارگر

دومین پکیج موضوعی آثار سازمان اوج همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، به رونمایی شش فیلم کوتاه با محوریت دفاع مقدس در فضای اینترنت اختصاص خواهد داشت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، امسال و همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در ادامه پویش «ما ملت شهادتیم» توسط سازمان اوج برای اولین بار ۶ فیلم کوتاه داستانی از ۶ کارگردان در دسترس مخاطبان قرار داد.

فیلم‌های کوتاه «بیسیم» به کارگردانی سامان صالحی و مجید کلانتر، «سربه راه» به کارگردانی امیر داسارگر، «ملاقات شیشه‌ای» به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا، «و دیگر هیچ نبود» به کارگردانی محمد باقر مفیدی‌کیا، «سمعک» به کارگردانی علی دلکاری و «پل» به کارگردانی نوید تنظیفیان ۶ فیلم کوتاه داستانی از محصولات سازمان اوج هستند که در هفته دفاع مقدس از طریق سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدئو نظیر فیلمیو، فیلمگردی و عماریار برای اولین بار در دسترس مخاطبان قرار گرفته‌اند.

بی‌سیم

در خلاصه داستان فیلم کوتاه «بیسیم» به کارگردانی سامان صالحی و مجید کلانتر آمده است: «در سال‌های دفاع مقدس، یک بی‌سیم چی ایرانی، جلوتر از خط مقدم، در شرایط ویژه ای بدون آب و غذا گیر افتاده است. او به طور اتفاقی متوجه می‌شود که یک بی‌سیم چی عراقی نیز در شرایط مشابه در نزدیکی وی حضور دارد. آن ۲ با هم ارتباط برقرار می‌کنند و تصمیم می‌گیرند به هم کمک کنند.»

سر به راه

در خلاصه داستان فیلم کوتاه «سر به راه» به کارگردانی امیر داسارگر آمده است: «پزشک جوانی در دهه ۶۰ در آستانه اسباب کشی است که تصمیم می‌گیرد به جبهه‌های دفاع مقدس رفته و آنجا به مداوای مجروحین بپردازد.»

ملاقات شیشه‌ای

در خلاصه داستان فیلم کوتاه «ملاقات شیشه‌ای» به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا آمده است: «رزمنده ایرانی راننده تانک عراقی را به اسارت می‌گیرد که اهل نجف و شیعه مذهب است و بعد او را آزاد می‌کند و پلاک خود را به رزمنده ایرانی می‌دهد. بعثی‌ها رزمنده ایرانی را شهید می‌کنند و پدر اسیر عراقی به اشتباه او را در نجف خاک می‌کنند.»

و دیگر هیچ نبود

در خلاصه داستان «و دیگر هیچ نبود» به کارگردانی محمد باقر مفیدی‌کیا آمده است: «داستان رزمنده ای ایرانی که در جریان یک عملیات، خود اسیر و مفقودالاثر می‌شود اما پیش از اسارت، به دلیل فداکاری و برخورد انسانی، واسطه شهادت یک سرباز عراقی می‌شود که با فرار از جبهه، قصد دارد نزد مادرش برود. او در خواب از مادرش می‌خواهد که به جای دلتنگی برایش، بر سر قبر یک شهید گمنام یعنی همان سرباز عراقی برود.

سمعک

در خلاصه داستان فیلم کوتاه «سمعک» به کارگردانی علی دلکاری آمده است: «مادر پیری که به خاطر پسر جانبازش تنهایی به دنبال درست کردن تلویزیون خانه‌اش می‌رود تا فوتبال تیم ملی ایران را پسرش بتواند تماشا کند.»

پل

در خلاصه داستان فیلم کوتاه «پل» به کارگردانی نوید تنظیفیان آمده است: «داستان مجاهدت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و احداث پل خاکی روی رودخانه بهمن شیر بعد از تخریب پل اصلی»

سازمان اوج همچنین در پویش «ما ملت شهادتیم» ۱۴ مستند برگزیده را نیز عرضه اینترنتی کرده است.

کد خبر 445966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.