رونمایی از سردیس شهید رجایی در آستارا

همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، سردیس شهید محمدعلی رجایی به صورت نیم تنه در میدان تازه ساخت این شهر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد معیتی در آئین رونمایی از سردیس شهید رجایی، اظهار کرد: این سردیس با یک متر و ۱۰ سانتی متر ارتفاع و ابعاد ۸۰ در ۸۰ سانتی متر و از جنس سنگ طبیعی و کامپوزیت ساخته شده است.

وی افزود: این سردیس توسط "محسن گلستانی" مجسمه ساز و پیکرتراش برجسته کشورمان و با طراحی و پی گیری واحد زیباسازی شهرداری آستارا در مجموع با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال طراحی، ساخته و نصب شده است.

شهردار آستارا خاطرنشان کرد: میدانی به نام شهید محمدعلی رجایی در شهر آستارا احداث شده و برای اصلاح هندسی، فضای سبز و تأسیسات روشنایی آن در حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است و امروز به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان شهرستان به بهره‌برداری رسید.

معیتی عنوان کرد: به زودی آگهی طراحی المان میدان شهدای گمنام در ورودی شهر آستارا طی فراخوانی منتشر و از تمامی طراحان و صاحب نظران شهرستان، استان و کشور دعوت می‌شود. که ایده و طرح‌های خود را متناسب با مقام و منزلت شهدای گمنام به شهرداری ارائه کنند.

به گزارش ایمنا، بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 445955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.