صالحی‌امیری: باید برنامه جدیدی برای دو و میدانی تعریف کنیم

رئیس ملی کمیته المپیک گفت: باور دارم در سال ۱۴۰۰ با اجماع مسولان ورزشی رشته‌های پر مدال ما به ویژه دوومیدانی می‌توانند بدرخشند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت ملی المپیک، رضا صالحی امیری پس از مراسم تقدیر کمیته ملی المپیک از چهار بانوی رکوردشکن در لیگ باشگاهی دوومیدانی بانوان ایران گفت: آن چیزی که امروز اتفاق افتاد در تاریخ دوومیدانی ایران برگ افتخاری بود. تلاش ما این بود خبر بسیار ارزشمند رکوردشکنی دختران ایران زمین در حوزه دوومیدانی به مردم ایران مخابره شود. بخشی از این رکوردها در تاریخ دوومیدانی ایران بی سابقه بود.

وی ادامه داد: عملکرد دختران دوومیدانی ایران نشان داد که اگر فضای لازم را در اختیار دختران و زنان قرار دهیم، آنها توانایی فتح قلعه‌های صعود در ورزش ایران زمین را دارند. دختران ما اراده و قدرت لازم را برای کسب سکوهای جهانی دارند و می‌توانند این موضوع را به جهانیان ثابت کنند. امروز دختران ما رکوردهای بسیار خوبی را ثبت کردند و در گزارش سرپرست فدراسیون و مربیان بخشی از این رکوردها در تاریخ دوومیدانی بی‌سابقه و بخشی نیز کم سابقه بود.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: باید ما و وزارت ورزش و جوانان برنامه جدیدی برای دوومیدانی تعریف کنیم، چرا که دوومیدانی از رشته‌های پرمدال است و می‌تواند در رویداد بازی‌های آسیایی، جهانی و المپیک جایگاه کاروان ایران را ارتقا دهد. امید زیادی به دوومیدانی در ۵ رویداد ساحلی، داخل سالن، کشورهای اسلامی، جوانان آسیا و المپیک سال ۱۴۰۰ داریم و باور ما این است که دوومیدانی می‌تواند جایگاه ما را تغییر دهد. تقدیر امروز از دختران دومیدانی سمبلیک بود تا به همه ورزشکاران و مربیان رشته دوومیدانی پیام بدهیم که شما دیده می‌شود و ملت نیز قدردان زحمات شما هستند.

صالحی امیری اظهار داشت: در فدراسیون دوومیدانی سرمایه‌گذاری خوبی انجام شد و رؤسای قبلی فدراسیون، زحمت زیادی کشیدند. سیاست ستاد عالی مشترک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، حمایت از رشته‌های پرمدال و در رأس آن، دوومیدانی است. اگر سرمایه‌گذاری جدی در رشته‌های شنا، دوچرخه سواری، دوومیدانی و تیراندازی انجام دهیم، جایگاه ما در المپیک تغییر خواهد کرد

وی افزود: خودم شاهد بودم که نیمی از مدال‌های کشورهای چین، کره و ژاپن در رقایت‌های آسیایی متعلق به زنان است. اگر چنین سرمایه‌گذاری انجام دهیم، جایگاه ورزش ایران در آسیا تغییر خواهد کرد. ما چنین هدف‌گذاری را انجام داده‌ایم. معاونت بانوان وزارت ورزش و کمیسیون بانوان کمیته ملی المپیک، مشغول تولید سند جدیدی به نام توسعه ورزش قهرمانی زنان هستند. ظرفیت زنان ما برای کسب سکو حدود ۲۳ درصد است و باید سرمایه گذاری مستقلی برای زنان انجام دهیم. این ظرفیت می‌تواند به ۵۰ درصد هم برسد. خوشبختانه دختران ما که یکی هم دندانپزشک هست توانستند رکورد شکنی کنند. باور دارم که در سال ۱۴۰۰ با اجماع مسولان ورزشی رشته‌های پر مدال ما به ویژه دوومیدانی می‌توانند بدرخشند.

کد خبر 445953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.