۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
کرواسی "پسماند صفر" می‌شود

متکوویچ از کلانشهرها و یکی از تنها ۱۸ شهر کشور کرواسی خواهد بود که قرار است به زودی میزبان یک کارخانه بسیار بزرگ برای کمپوست مواد زائد باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت کرواسی در تلاش برای افزایش هرچه بیشتر پایداری شهرهای کشور اخیراً از تخصیص بودجه‌ای کلان برای احداث کارخانه‌های کمپوست خبر داده است. ایجاد کارخانه‌های کمپوست جدید در کلانشهرهای کرواسی نه تنها مقامات رسمی را به هدف صفر مواد پسماند نزدیک‌تر می‌کند، بلکه سبک زندگی دوستدار محیط زیست را نیز در میان مردم ترویج خواهد داد. مقامات رسمی کشور کرواسی در مجموع تعداد ۱۸ کلانشهر را جهت تخصیص بودجه برای احداث کارخانه کمپوست انتخاب کرده‌اند و کلانشهر متکوویچ از خوش‌شانس‌ترین شهرهای کشور است که به زودی پروژه ساخت کارخانه در آن آغاز خواهد شد.

دولت کرواسی مبلغ ۲۸۰ میلیون کونای کرواسی را به احداث کارخانه‌های جدید کمپوست در سراسر کشور اختصاص داده است که از این مبلغ، ۱۱ میلیون کونا (چیزی معادل یک میلیون و ۴۵۰ هزار یورو) در اختیار شهردار متکوویچ قرار گرفته است تا علاوه بر ساخت کارخانه، اقدامات لازم جهت افزایش پایداری شهری را انجام دهد. لازم به ذکر است که اتحادیه اروپا حدود ۹ میلیون کونا را به صندوق شهر متکوویچ واریز کرده و مابقی آن را خود دولت کرواسی تأمین کرده است.

مقامات محلی متکوویچ از اینکه در لیست دریافت‌کنندگان بودجه برای احداث کارخانه کمپوست قرار گرفته‌اند بسیار احساس رضایت کرده و متعهد شده‌اند بسیار زودتر از انتظار، به هدف صفر مواد پسماند و ایجاد شهر پایدار دست یابند. این افراد پیش از این نیز ساختمانی برای مدیریت مواد زائد احداث کرده بودند اما امیدوارند با بودجه جدید به گسترش هرچه بیشتر این ساختمان و همچنین اقدامات دیگر برای رونق اقتصاد مدور شهر کمک کنند.

وزیر اقتصاد و توسعه پایدار کرواسی از ضرورت ایجاد کارخانه‌های کمپوست در سراسر کشور برای افزایش پایداری خبر داده و اعلام کرده است پس از پایان پروژه احداث چنین مکان‌هایی در کلانشهرها، پروژه فوق را در سایر شهرهای کشور نیز گسترش خواهد داد.

کد خبر 445948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.