رئیس شورای شهر تهران: دفاع مقدس را سانسور نکنید

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: صداوسیما و برخی رسانه‌ها در چهلمین سالروز آغاز دفاع مقدس، تاریخ پرافتخار این حماسه را با خوانش امروزی و سانسور به نسل جدید ارائه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در همایش "روز جهانی صلح" با بیان اینکه در اسلام، جنگ بدترین و زشت‌ترین پدیده‌ای است که تا حد امکان باید از آن اجتناب کرد، اظهار کرد: خشونت و ریخته شدن خون هزاران انسان، حتی اگر در جبهه دشمن نیز باشند، پدیده مطلوبی نیست و سیره اهل‌بیت نشان می‌دهد که بیشترین تلاش خود را در اجتناب از جنگ و خونریزی به کار می‌بردند و حتی پیروزی که با ریخته شدن خون سپاهیان دشمن نیز به دست می‌آمد، برایشان تلخ بود.

وی افزود: امیر مؤمنان (ع) پس از پیروزی در جنگ جمل به جای شادمانی گریستند و پس از پیروزی در جنگ نهروان، به جای تبریک، حسرت و اندوه خود را بر زبان آورد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در صلح پایدار حقوق همه ذی‌نفعان و صاحبان حق تأمین می‌شود، تصریح کرد: دفاع ملت ایران در جنگ تحمیلی، صلح‌جویانه بود نه رفتاری جنگ‌طلبانه؛ به همین سبب به نتیجه و موفقیت نیز ختم شد و صلحی پایدار که هم اکنون پس از ۳۰ سال از آن بهره‌مند هستیم را به ارمغان آورد.

وی با انتقاد از صداوسیما و برخی رسانه‌ها که در چهلمین سالروز آغاز دفاع مقدس، تاریخ پرافتخار این حماسه را با خوانش امروزی و سانسور به نسل جدید ارائه کردند، ادامه داد: نباید براساس سلیقه‌های جناحی و سیاسی، بخشی از درخشان‌ترین صفحات سرگذشت این سرزمین را انکار کرد؛ مگر می‌شود از جنگ تحمیلی و دفاع مقدس سخن گفت و نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که از عملیات خیبر در سال ۶۲ از سوی امام به عنوان فرمانده جنگ و در اواخر دفاع مقدس به عنوان جانشین فرمانده کل قوا منصوب شد و نقش مؤثری در ادامه و پایان جنگ داشت را نادیده گرفت؟

هاشمی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی هم سردار جنگ بود و هم فرمانده صلح، افزود: آتشی که می‌توانست ایران را برای نسل‌ها به خاکستر تبدیل کند با تدبیر و فداکاری مرحوم هاشمی و اخلاص و شجاعت بی نظیر امام خاموش شد.

وی با تاکید بر اینکه دفاع بدون حمایت و حضور همه جانبه زنان جامعه ممکن نیست، ادامه داد: اگر ما امروز از نعمت صلح بهره می بریم نتیجه داغی است که بر دل مادران، همسران و دختران شهدا نشسته و میوه رنجی است که خانواده‌ها و پرستاران جانبازان در این چهار دهه کشیده‌اند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: زنان به مردان قدرت و شجاعت دفاع را می‌بخشند و پاسداران واقعی صلح در جهان را در زنان باید جستجو کرد زیرا بیش از دیگران طعم تلخ از دست دادن عزیزان و عشق به صمیمت و همزیستی مسالمت‌آمیز ملت‌ها را درک می‌کنند.

کد خبر 445945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.