تنها راه پیشگیری از کرونا رعایت اصول بهداشتی است

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: بیماری کووید۱۹ هنوز هیچ واکسن و درمان مشخصی ندارد و تنها راه پیشگیری از کرونا رعایت اصول اولیه بهداشتی است.

به گزارش ایمنا به نقل از وبدا، علیرضا رئیسی، اظهار کرد: بیماری کووید ۱۹ درمان خاصی ندارد و در حال حاضر واکسنی در دسترس نیست و بهترین کار پیشگیری است که با استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و پرهیز از حضور در اجتماع می‌توانیم انجام دهیم.

وی افزود: در صورتی که افراد در مراحل ابتدایی ابتلاء شناسایی و مراقبت شوند، بار بیمارستان‌ها بسیار کاهش می‌یابد، به همین دلیل مأموریت اصلی که بر عهده حوزه بهداشت قرار دارد این است که افراد را در سطح یک شناسایی و درمان کنیم. به همین دلیل مراکزی در سطح کشور به نام مراکز ۱۶ ساعته راه‌اندازی شد که در دوران همه گیری کووید ۱۹ و مراحل مختلف غربالگری و در راستای مبارزه با این بیماری نقشی اساسی ایفا کردند.

معاون وزیر بهداشت، تصریح کرد: همکاران وزارت بهداشت در مراکز بهداشتی ۱۶ ساعته در سطحی بالا، مسلط و دلسوزانه مطالب را به مردم آموزش داده و پیگیری می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و حساس شدن به مسائل بهداشتی، میزان بروز آنفلوآنزا نسبت به سال گذشته کاهش جدی داشته باشد.

رئیسی از تهیه واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های آسیب‌پذیر مانند زنان باردار خبر داد و گفت: برای افراد آسیب‌پذیر واکسیناسیون طبق برنامه انجام خواهد شد.

کد خبر 445944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.