جذب کامل اعتبارات اوراق سال ۹۸ مشارکت شهرداری‌های کشور

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از جذب اعتبار انتشار اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ شهرداری‌های کشور به میزان ۴۹ هزار میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مسعود نصرتی اظهار کرد: به استناد بند "د" تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مبلغ اوراق مشارکت هر شهرداری را تعیین و با امضا وزیر کشور، شهرداری‌ها به بانک مرکزی و سازمان برنامه‌وبودجه معرفی شدند تا ادامه فرآیند انتشار اوراق مشارکت را طی کنند.

وی ادامه داد: مهلت قانونی انتشار اوراق تا پایان سال ۱۳۹۸ بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا شهرداری‌ها نتوانستند در موعد مذکور اوراق مشارکت خود را جذب نمایند و تمدید مهلت انتشار اوراق تا پایان شهریورماه سال جاری سبب شد تا بیش از ۴۹ هزار میلیارد ریال اعتبار اوراق مشارکت شهرداری‌ها جذب شود.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از دیوان محاسبات و مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی، خوشبختانه در دو نوبت مهلت انتشار اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ تمدید شد که در مرحله اول دیوان محاسبات کشور با تمدید مهلت تا تاریخ ۹۹.۴.۳۱ موافقت نمود و در مرحله دوم پیگیری‌ها، نهایتاً دیوان محاسبات با تمدید تا پایان شهریور ماه سال جاری، موافقت کرد.

نصرتی گفت: فرصت ایجاد شده سبب شد تا باهمت و تلاش مجموعه وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بیش از ۴۹ هزار میلیارد ریال اعتبار اوراق مشارکت برای ۱۰ شهرداری کلانشهر کشور جذب شود.

وی تصریح کرد: دستیابی به این موفقیت مهم و تأمین منابع مالی پروژه‌های مهم شهری کشور، مرهون تعامل و همکاری خوب دستگاه‌های مرتبط اعم از سازمان برنامه‌وبودجه، بانک مرکزی، دیوان محاسبات کشور و همچنین پیگیری شهرداری‌های مرتبط می‌باشد که بدین‌وسیله ضمن تبریک این موفقیت بزرگ، از تلاش همه مجموعه‌های مذکور تشکر و قدردانی می‌کنیم.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ابراز امیدواری کرد: با تأمین اعتبار مذکور در طرح‌های قطار شهری، خرید اتوبوس و بازآفرینی شهری بافت فرسوده برای شهرداری‌ها، بهبود حمل‌ونقل عمومی کلانشهرهای کشور درجهت ارتقا کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان انجام شود.

کد خبر 445930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.