۱۸۸ فروند پهپاد و بالگرد به نیروی دریایی سپاه الحاق شد

۱۸۸ فروند پهپاد و بالگرد صبح امروز با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نیروی دریایی سپاه در بندرعباس الحاق شد.

به گزارش ایمنا به نقل از سپاه نیوز، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری در مراسم آئین الحاق ۱۸۸ فروند پهپاد و بالگرد به نیروی دریایی سپاه با برشماری ویژگی‌های پهپادهای الحاقی گفت: فیلمبرداری و عکاسی در حوزه رزمی برای انهدام اهداف ثابت و متحرک دریایی، از قابلیت‌های این پهپادها است.

وی افزود: با الحاق این پهپادها تمام مأموریت‌های نیروی دریایی سپاه، تحت پوشش پهپادهای بومی ایرانی قرار می‌گیرد؛ رصد و پایش همه تحرکات دریایی هم با این پهپادها رهگیری می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه پهپادهای الحاق شده کاملاً بومی، و به دست متخصصان سازمان صنایع هوایی ایران ساخته شده است، گفت: سه فروند از این پهپادها برای نخستین بار رونمایی شده است و قابلیت اجرای مأموریت از روی شناور برای اهداف مورد نظر دارد.

تنگسیری با بیان اینکه این پهپادها شامل پهپاد عمود پرواز سپهر، شهاب ۲ و عمود پرواز هدهد چهار است، گفت: پهپاد مهاجر شش نیز با دقت بالا در دریا و ساحل، از دیگر پهپادهای است که صبح امروز به نیروی دریایی سپاه ملحق شد؛ این پهپاد با شعاع پرواز بیش از ۲۰۰ کیلومتر، توانایی حمل ۴ موشک و انجام مأموریت در همه شرایط آب و هوایی دارد.

وی از رهگیری ناوگروه هواپیمابر آمریکایی با پهپادهای بومی سپاه خبر داد و اظهار کرد: در این رهگیری، ناو هواپیمابر نیمیتز به همراه ناوهای اسکورت کننده شامل دو فروند ناوشکن ۱۱۴ و ۱۰۴، رزم ناوهای ۵۸ و ۵۹، دو ناوچه گشتی ۹ و ۱۲ و یک فروند شناور گارد ساحلی ۱۳۳۳ ارتش تروریستی آمریکا، قبل از ورود به تنگه هرمز و خلیج فارس شناسایی شدند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: همه مأموریت‌های نیروی دریایی سپاه زیر پوشش پهپادهای بومی ایرانی قرار خواهد گرفت و این الحاق امروز که شامل ۱۸۸ فروند پهپاد و بالگرد بومی به نیروی دریایی سپاه بود، توان ویژه‌ای به نیروی دریایی سپاه در تلفیق مأموریت‌های دریایی و هوایی خواهد داد.

تنگسیری خاطرنشان کرد: رصد و پایش همه تحرکات دریایی در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان با این پهپادها امکان پذیر خواهد بود و بر وسعت توان ما در این زمینه نیز به میزان بسیار زیادی می‌افزاید.

گفتنی است، دو فروند بالگرد آب‌نشین و ۴ فروند بالگرد با ظرفیت‌های رزمی و حمل موشک هم امروز به نیروی دریایی سپاه پاسداران ملحق شد.

کد خبر 445928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.