نژادبهرام:  زنان تکیه‌گاه صلح و مروج آن هستند

حکومت‌ها باید گام‌های بلندی در عرصه‌های داخلی و جهانی برای ارتقای جایگاه زنان بردارند و به این باور برسند که مسیر صلح از آغوش مادران می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا نژادبهرام در همایش "روز جهانی صلح" با بیان اینکه براساس شاخص صلح جهانی (Gpi) بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ روند صلح‌جویی در ۹۲ کشور جهان سیر نزولی داشته و در ۷۱ کشور نیز این روند صعودی بوده، اظهار کرد: به رغم رشد فناوری اکنون با یک درد مشترک روبرو هستیم، کرونا درد مشترکی است که جهان امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کند و راه حل مقابله با این درد مشترک برقراری صلح و اتحاد است.

وی با تاکید بر لزوم مقابله با تحریم، جنگ، تعرض و تبعیض رو به رشد در جهان برای موفقیت مقابله با کرونا، افزود: برقراری صلح پایدار مبتنی بر مفاهمه، تساهل و رواداری در گستره فرهنگ عمومی بوده و در این میان بهترین بستر ایجاد فرهنگ مصالحه، جوامع شهری است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شهر باید به مکانی برای درک مشترک شهروندان از یکدیگر، احترام متقابل به همدیگر و نیز تعامل و گفت‌وگو برای حل مشکلات متقابل تبدیل شود و در این مسیر باید مدیران شهری اعم از شهرداری‌ها و شوراهای شهر خود را مکلف به ایجاد بستر مناسب جهت تحقق این امر مهم کنند.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های مؤثر جوامع که نقش مؤثری در برقراری صلح جهانی دارند، زنان بوده و بیشترین موارد نقض حقوق انسانی در گستره جهانی متوجه زنان است، ادامه داد: مادام که نیمی از جمعیت جهان که نقش کلیدی در تربیت بشر دارند از کمند تبعیض، بی‌عدالتی و سلطه‌جویی رهایی نیابند به سختی می‌توان به برقراری صلح امیدوار بود.

نژادبهرام با بیان اینکه حکومت‌ها باید گام‌های بلندی در عرصه‌های داخلی و جهانی برای ارتقای جایگاه زنان بردارند و به این باور برسند که مسیر صلح از آغوش مادران می‌گذرد، خاطرنشان کرد: زنان تکیه‌گاه صلح و مروج آن هستند؛ آنها با در اختیار داشتن عواطف مادری قادرند، بستری مطلوب برای تسری گفت‌وگو و صلح را در جهان فراهم آورند.

وی گفت: زنان خود بخشی از موضوع صلح و کاربرد آن هستند به شرط آنکه باور کنیم که جهان بشری مشترک و متعلق به همه انسان‌هاست. زنان کانون مدارا و بستر رواداری را با تکیه بر عواطف انسانی همواره بازتولید می‌کنند زیرا آنان در پی ایجاد محیطی امن و ایمن برای فرزندان خود هستند بنابراین لازم است برای پایان دادن به ناامنی، خشونت، جنگ و مقابله با کرونا با هم متحد شویم.

کد خبر 445902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.