توجه به محله‌های کمتر برخوردار در منطقه ۱۰

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: در راستای افزایش سرمایه اجتماعی به عنوان نخستین سیاست و راهبرد شهرداری ارتباطات خوبی با مردم محله‌های کمتربرخوردار برقرار و به لحاظ اجتماعی اعتماد آنها جلب شده است.

حمید شهبازی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مهمترین فعالیت‌های انجام شده برای محرومیت‌زدایی در منطقه ۱۰، اظهار کرد: این منطقه یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر اصفهان به شمار می‌آید که بعضی از محلات شکل گرفته در مجاورت هسته مرکزی آن نیاز به توجه و رسیدگی بیشتری دارد از این رو در سال‌های گذشته اقدامات ارزشمندی در راستای محرومیت زدایی و توزیع عادلانه امکانات در منطقه انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه منطقه ١٠ در مسیر توسعه و امید قرار گرفته است، تصریح کرد: با تاکید شهردار اصفهان و اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص برقراری عدالت فضایی در مناطق مختلف به ویژه محلات کمتر برخوردار، نگاه ویژه‌ای به این محلات و مناطق در این دوره مدیریت شهری شده است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در راستای افزایش سرمایه اجتماعی به عنوان اولین سیاست و راهبرد شهرداری ارتباطات خوبی با مردم محله‌های کمتر برخوردار برقرار و به لحاظ اجتماعی اعتماد آنها جلب شد، گفت: در این محله‌ها پروژه‌هایی که نیاز ضروری مردم بود، تعریف و طراحی شد.

وی ادامه داد: از جمله این پروژه‌ها شبکه گذاری فاضلاب با همکاری شهرداری در محله حصه بود، همچنین تمام کوچه‌های این محله آسفالت شد.

شهبازی خاطرنشان کرد: مجموعه فرهنگی حصه ابتدای بزرگراه شهید اردستانی نیز با مبلغ ۵۰ میلیارد ریال احداث شده و آماده بهره‌برداری است که نمونه این فرهنگسرا در هیچ کجای شهر اصفهان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در محله اطشاران با هماهنگی اداره کل اوقاف قطعه زمینی برای احداث فضای سبز تملک شده است، افزود: ورودی خیابان اطشاران از پل شهید محسنی روی اتوبان آقابابایی تا مجتمع‌های مسکونی میلاد نیاز به آزادسازی و بازگشایی دارد و برای اجرای آن بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با همت شهرداری اقدامات اجرایی آغاز شده و امیدواریم این پروژه را تا پایان سال نقدیم شهروندان کنیم.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: احداث ایستگاه آتش نشانی و یک ورزشگاه استاندارد از دیگر پروژه‌های اجرا شده در محله اطشاران به شمار می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از ابر پروژه حلقه حفاظتی شهر (رینگ چهارم) در محلات محروم مناطق ۱۴، ۱۰ و ۱۵ قرار گرفته که می‌تواند باعث توسعه پایدار و رونق همیشگی این محلات شود.

شهبازی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ پروژه مشارکتی در این منطقه در حال اجرا است که پس از بهره‌برداری نقش مهم و اثرگذاری در ارتقا زندگی شهروندان خواهد داشت.

وی افزود: مسیر خط دو متروی اصفهان از محله مصلی و خیابان اوحدی عبور می‌کند که بی‌شک باعث تحول و تغییر شگرف در این محدوده از شهر خواهد شد.

کد خبر 445897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.