اعزام آتش نشانان آستارا به ۱۸۷ مأموریت

سرپرست واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر آستارا گفت: آتش نشانان این شهر در شش ماه نخست امسال به ۱۸۷ مورد مأموریت اطفای حریق و خدمات ایمنی اعزام شدند.

بابک لطف جویی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آتش‌نشانان واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا در شش ماه نخست امسال به ۱۸۷ مورد عملیات اعزام شدند که از این تعداد عملیات ۱۷ مورد آتش سوزی منازل و ۱۴ مورد واحد تجاری بوده است.

وی افزود: آتش نشانان آستارا در این تعداد عملیات به ۶۵ مورد اطفای حریق علفزار، ۳۹ مورد آتش سوزی جنگل و پنج مورد آتش سوزی ترانس برق اعزام شدند.

به گفته سرپرست واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا، علت آتش سوزی بسیاری از منازل مسکونی در این شهر، اتصال در سیم‌های برق و بی احتیاطی در روشن گذاشتن اجاق گاز خوراک‌پزی هنگام خروج از منزل و رعایت نکردن نکات ایمنی بوده است.

لطف جویی عنوان کرد: آتش نشانان در این مدت به تعداد ۴۴ مورد عملیات امداد و نجات تصادف، واژگونی و آتش سوزی خودرو، نجات شهروندان از آسانسور و نجات حیوانات خدمات رسانی کرده‌اند.

وی افزود: حوادث مختلف در شش ماهه نخست امسال ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته و ۶۰ درصد واحدهای مسکونی و تجاری دارای بیمه آتش سوزی بوده اند.

سرپرست واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون آتش نشانان آستارا برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، سه بار معابر عمومی را با ۱۳۰ هزار لیتر آب ژاول ضدعفونی کرده و ۵۵ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده اهدایی را از اردبیل حمل کرده و در منازل و سطح شهر بین شهروندان توزیع کرده‌اند.

لطف جویی یادآور شد: مدیریت شهری در سال جاری برای تمامی آتش نشانان لباس و دستکش مخصوص اطفای حریق و چراغ پیشانی خریداری کرده و در اختیار آنان قرار داده است.

وی بر رضایت مندی کامل واحد آتش نشانی از مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: در این مدت هرگاه آتش نشانان آستارا نیازمند داشتن هرگونه لوازم و تجهیزاتی بوده اند شهردار بلافاصله آن را خریداری کرده و در اختیار آنان قرار داده است.

سرپرست واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا خاطرنشان کرد: به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی، رژه خودرویی و گلباران مزار شهدا توسط آتش نشانان این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با ۱۸ نیروی انسانی، شش خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امدادی و سه تانکر آب‌رسان فعالیت می‌کند.

کد خبر 445891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.