باقری: پژوهشگران با ارائه روایت‌های درست از تحریف دفاع مقدس جلوگیری کنند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، موزه ها را پلی میان پیشکسوتان دفاع مقدس و نسل جوان عنوان کرد و گفت: پژوهشگران باید روایت درستی از دفاع مقدس ارائه کرده و از هرگونه دروغ و تحریف جلوگیری کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر محمد حسین باقری در آئین افتتاح هشت موزه دفاع مقدس در ۸ استان کشور در ۸ استان کشور افزود: زمانی ایران در همه جنگ‌ها به خاطر شکستی که متحمل می‌شد سرافکنده بود، اما به پشتوانه دفاع مقدس امروز جمهوری اسلامی در منطقه و جهان سرافراز است زیرا تمام ارکان کشور در طول دفاع مقدس ذره‌ای از حاکمیت خود کوتاه نیامدند و مانند جنگ‌های جهانی اول و دوم مقابل دشمن تسلیم نشدند.

وی افزود: رژیم بعث عراق به ریاست صدام می‌خواست به انقلاب نوپا آسیب بزند اما کشور نه تنها در مقابل دشمن ایستاد بلکه روز به روز به حیات خود به بهترین شکل ادامه داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس به ویژه سپهبد سردار سلیمانی یادآور شد: موزه به عنوان یک پایگاه و سنگر مهم در دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند پلی میان پیش پیشکسوتان و نسل جوان باشد.

باقری ادامه داد: سردار سلیمانی برای نخستین بار در کرمان اولین موزه دفاع مقدس را در کشور و با دستان خالی ایجاد کرد که در آن عملیات والفجر هشت به بهترین شکل ممکن بازنمایی شد؛ آقای قالیباف هم مجموعه‌ای بسیار ارزشمند را در زمان تصدی شهرداری تهران به عنوان مجموعه دفاع مقدس در تهران بنا نهادند و جایگاه خاصی در کشور ایجاد کرد که در آن بخشی از رشادت‌های سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، بسیج و ارتش به نمایش گذاشته شده است.

وی تاکید کرد: استان‌ها باید به گنجاندن آثار مهمی در موزه‌ها همت کنند؛ جوانان باید بدانند که پدران و برادران آنها در نیروهای هوایی و زمینی و در جبهه‌ها چگونه مقابل دشمن ایستادند. پژوهشگران هم باید در این باره همت کنند؛ زیرا روایت درستی از دفاع مقدس از هرگونه دروغ و تحریف جلوگیری کنند.

کد خبر 445887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.