مسی در آستانه‌ شکستن چهار رکورد تاریخی

فوق ستاره باشگاه بارسلونا این فصل فرصت شکستن چهار رکورد تاریخی را دارد که نام او را بیش از پیش جادوانه می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا که چند وقت پیش با سران این باشگاه به بحث و جدل پرداخته بود و خبرش چند روزی جهان ورزش را ملتهب کرده و به تیتر یک روزنامه‌ها تبدیل شده بود سرانجام در این تیم ماند.

مسی بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه بارسلونا و اگر نگوییم بزرگ‌ترین، قطعاً یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال در کنار پله، مارادونا رونالدو و رونالدینیو است.

او با پیراهن باشگاهی در تیم فوتبال بارسا به همه افتخارات ممکن رسیده است، همه جام‌ها را فتح و درو کرده است و اکثر رکودهای ریر و درشت را شکسته است، اما همچنان عطشش برای کسب موفقیت‌های بیشتر همراه با این تیم فروکش نکرده و نمی‌کند.

لئو خودش را آماده درخشش در فصل جدید لیگ‌های داخلی و اروپایی، زیر نظر رونالد کومان هلندی می‌کند و فرصت شکستن چهار رکورد تاریخی را در فصل جدید دارد.

۱- بیشترین فصل حضور در بارسا

اولین رکوردی که مسی می‌تواند در این فصل آن را بشکند و از آن خود کند، بیشترین فصل حضور در بارساست، ژاوی و رکساچ با ۱۶ فصل سابقه حضور در بارسا بالاتر از مسی بوده‌اند و حالا لئو می‌تواند شانزدهمین فصل حضورش در جمع کاتالان‌ها را جشن بگیرد.

۲- بیشترین گل زده برای یک باشگاه

دومین رکوردی که فوق ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا می‌تواند در این فصل از آن عبور کند، زدن بیشترین گل برای یک باشگاه در کل دوران ورزشی است. این رکورد فعلاً در اختیار پله برزیلی است که ۶۴۳ گل زده و مسی با ۶۳۴ گل دنبال آن است.

۳- بیشترین تعداد بازی در بارسا

سومین رکوردی که این فصل به دست لیونل مسی شکسته خواهد شد، رکورد بیشترین تعداد بازی برای تیم فوتبال بارسلوناست. در حال حاضر ژاوی با انجام ۷۶۷ بازی با پیراهن آبی اناری‌ها رکورددار است و مسی با ۷۳۱ بار حضور در میدان در رده دوم قرار گرفته است.

۴- رکورد کسب بیشترین جام با یک باشگاه

چهارمین رکورد تاریخی که لیونل مسی فوق ستاره بارسا تلاش می‌کند این فصل با پیراهن آبی اناری به آن برسد، رکورد کسب بیشترین جام با یک باشگاه است. این مهم فعلاً با کسب ۳۶ جام در اختیار رایان گیگز ولزی و مربوط به حضور در منچستر یونایتد است و فعلاً لیونل مسی با کسب ۳۴ جام در پی شکستن آن رکود هم هست.

کد خبر 445875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.