مخالفت مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه مصون سازی کشور از تحریم ها

نمایندگان مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه مصون سازی کشور از تحریم ها در جلسه امروز مخالفت کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز -چهارشنبه، ۲ مهرماه- مجلس شورای اسلامی بعد از اظهارات روح الله متفکرآزاد درباره علت تشکیل کمیسیون ویژه مصون سازی کشور از تحریم‌ها (کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها) با ۱۰۰ رأی موافق، ۸۵ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در صحن با تشکیل این کمیسیون مخالفت کردند.

متفکرآزاد، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به اینکه در این هفته شاهد حرکت دشمن در سازمان ملل برای فعال کردن مکانیزم‌هایی برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران بودیم، گفت: دشمن از هیچ تلاشی در این سال‌ها برای اعمال فشار علیه ما مضایقه نکرده و تا هرجایی که توانسته فشار وارد کرده است.

وی افزود: تنها در بخش‌هایی نتوانسته علیه ایران فشار وارد کند که آن قسمت‌ها مصون شده بودند، دوران دور زدن تحریم‌ها تمام شده و به اعتقاد کارشناسان باید ایران در مقابل تحریم‌ها مصون کرد تا امکان اعمال فشار از دست دشمنان خارج شده و این یک فاز جدید است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تصریح کرد: این دیدگاه برگرفته از نظر مقام معظم رهبری درباره مصون سازی کشور مقابل تحریم‌ها است، ما باید بتوانیم از تحریم‌ها به عنوان یک فرصت برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم.

متفکرآزاد با بیان اینکه ۲۵ کشور بزرگ و کوچک به مدل‌های مختلف در دنیا تحریم شده اند، گفت: البته تحریم‌ها با یک مدل انجام نشده و همه کشورها برای خروج از تحریم هزینه یکسانی پرداخت نمی‌کنند اما می‌توان از این موضوع استفاده کرد.

وی افزود: ما دارای ۱۵ کشور با ۶۰۰ میلیون جمعیت در اطراف خود هستیم که ۸۵ درصد تجارت ما هم از طریق همین کشورهای همسایه انجام می‌شود. بنابراین ۲ میلیارد نفر جمعیت تحریم شده در دنیا وجود دارد که می‌توان از آن به عنوان یک پایگاه در دنیا استفاده کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو اظهار کرد: تشکیل این کمیسیون مغایرتی با عملکرد دیگر کمیسیون‌ها در مجلس ندارد، بخشی از کار کمیسیون ویژه مصون سازی کشور از تحریم‌ها، دیپلماسی و بخش‌های دیگر فرهنگی و سیاسی است.

کد خبر 445871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.