مقابله با کرونا در حمل و نقل عمومی اسلواکی

مدیر شرکت عامل حمل و نقل عمومی کشور اسلواکی، از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا امنیت و رفاه مسافران وسایل نقلیه عمومی را در اولویت تمام برنامه‌های خود قرار داده و اخیراً توانسته است از طریق روش‌های خلاقانه، ایمنی مسافران براتسیلاوا، پایتخت کشور را تضمین کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدیهی است که مقامات شهری باید در مواجهه با یک بحران و حتی در دوران قرنطینه دست از تلاش‌های خود برای پویایی سالم شهروندان برندارند و اقدامات خردمندانه‌ای در پیش گیرند. در بحران کرونا، چنین تلاش‌هایی در کشورهای اروپایی از همان ابتدای ظهور بیماری کووید -۱۹ به وضوح آشکار بود به طوری که عادات استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در سراسر این کشورها، مطابق با شرایط جدید، به طور قابل توجهی تغییر یافت. به عنوان مثال، مقامات محلی در گوشه و کنار این کشورها، مقررات جدیدی برای تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی وضع کردند و در اغلب موارد از مردم خواستند فاصله استاندارد یک متر و ۵۰ سانتی‌متری را با سایرین حفظ کنند.

در براتیسلاوا، مدیر شرکت عامل حمل و نقل عمومی از روش‌های خلاقانه‌ای برای تضمین امنیت مسافران در حین سفر بهره گرفته و راحتی و رفاه آنان را در اولویت تمام برنامه‌های خود قرار داده است. به عنوان مثال، از همان روزهای ابتدایی گسترش ویروس کرونا در شهر، از مواد ضدعفونی‌کننده پلیمری برای مهار ویروس کرونا استفاده شد که این مواد از قدرت بیشتری برای از بین بردن ویروس‌ها برخوردار است و مدت زمان بیشتری نیز روی سطوح باقی می‌ماند.

در روش ضدعفونی پلیمری، از یک تکنیک ضدعفونی الکترواستاتیک بهره گرفته می‌شود که در نتیجه آن، میکروب‌ها، باکتری‌ها، ویروس‌ها و میکروباکتری‌ها به طور کامل از بین می‌رود بدون اینکه کمترین خطری را مواجه مسافران کند. کارکنان و رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی در طول هر ماه، حداقل دو بار از مواد ضدعفونی‌کننده پلیمری استفاده می‌کنند و تا پایان ماه از پایداری ماده مطمئن هستند. البته به طور روزانه نیز تمام فضای داخلی وسایل حمل و نقل عمومی از هرگونه آلودگی پاک می‌شود و برای سطوح مختلف نظیر دستگیره‌های در و دکمه‌ها از مواد ضدعفونی کننده معمولی بهره گرفته می‌شود.

کد خبر 445853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.