محرابی: روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل موضع رو به جلو نگرفت

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: تیم کارشناسی متخصص در سیاست خارجی در مجموعه‌های تصمیم‌گیری به ندرت وجود دارد و به همین دلیل روحانی نیز در مجمع عمومی سازمان ملل موضع رو به جلو نگرفت.

علیرضا محرابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار کرد: حسن روحانی بخوبی محوریت سخنان خود را در بیان معادلات منطقه‌ای خاورمیانه و تکروی آمریکا در فعالسازی مکانیسم ماشه قرار داد و در ادامه به بیان تبعات عادی سازی روابط بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی پرداخت و تاکید کرد، امارات و بحرین در اتخاذ سیاست خارجی مستقل نیستند. روحانی برای مجامع بین‌المللی شفاف سازی کرد که عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با تل‌آویو، تحت فشار دونالد ترامپ انجام شده است.

وی افزود: متأسفانه رؤسای جمهور ایران در طی سال‌های گذشته در زمینه سیاست خارجه رو به جلو عمل نکردند و تنها برخی مواقع در سخنان رهبر معظم انقلاب موضع رو به جلو مشاهده شد؛ زیرا تیم کارشناسی متخصص در سیاست خارجی در مجموعه‌های تصمیم‌گیری به ندرت وجود دارد و به همین دلیل روحانی نیز در مجمع عمومی سازمان ملل موضع رو به جلو نگرفت.

این کارشناس روابط بین‌الملل خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که هرگونه صحبت بداهه رئیس جمهور در واکنش به اقدامات ظالمانه آمریکا، نتایج خطرناکی را در مجامع بین‌المللی برای ایران همراه خواهد داشت.

کد خبر 445842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.