کلاس‌های آنلاین المپیاد دانش‌آموزی در ۱۴ رشته از امروز برگزار می‌شود

رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش اصفهان گفت: یک ثبت نام مقدماتی شده و از سوم مهرماه کلاس‌های المپیاد علمی دانش آموزی در ۱۴ رشته به صورت آنلاین برگزار می‌شوند. با توجه به نوع رشته و وابسته به تجربه‌ای که اساتید المپیاد دارند تعداد ساعت‌ها برای ارائه آموزش متفات است.

کلیم الله بابائی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص فرآیند اجرای آزمون المپیادهای علمی دانش‌آموزان، اظهار کرد: برای سال تحصیلی جدید هنوز به آموزش و پرورش ابلاغ نشده که این فرآیند به چه شکلی است اما با توجه به تجربه سنوات گذشته ثبت‌نام برای آزمون المپیاد دانش‌آموزان در آذرماه است و آزمون مرحله اول اوایل بهمن ماه بوده و آزمون مرحله دوم هم اوایل اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و سپس اعلام نتیجه مرحله دوم معمولاً اوایل تابستان خواهد بود و قبول شدگان مرحله دوم به دوره تابستانی راه پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در دوره تابستانی قریب به یک ماه تا ۴۰ روز شرکت کنندگان آموزش می‌بینند، افزود: در مرحله سوم و دوره تابستانی با توجه به رشته‌ها به صورت متمرکز قریب به ۴۰ تا ۵۰ نفر برای حضور در دوره‌ها دعوت می‌شوند و بعد از پایان این دوره از آنها آزمون گرفته می‌شود و برندگان مدال طلا، نقره و برنز کشوری مشخص می‌شود و برندگان مدال‌های طلا بعد از سه ماه آموزش به رقابت‌های جهانی راه پیدا می‌کنند و به خارج از کشور اعزام می‌شوند.

رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش اصفهان، تصریح کرد: در سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ به لحاظ شرایط بحرانی و شیوع بیماری کرونا ویروس که پیش آمده بود آزمون مرحله دوم المپیاد دانش‌آموزی با تأخیر چند ماهه و در مردادماه برگزار شد. نتایج مرحله دوم این آزمون اکنون اعلام شده است اما هنوز فایل تعداد کامل دانش‌آموزان برتر به دست ما نرسیده است.

برتری ۳۰ دانش‌آموز اصفهانی در المپیاد سال گذشته

بابائی با تاکید بر اینکه المپیادهای علمی دانش‌آموزی در ۱۴ رشته برگزار می‌شود، گفت: این المپیادها در رشته‌های ریاضی، زیست، شیمی، ادبیات، کامپیوتر، فیزیک، جغرافی، سلول‌های بنیادی، نانو، زمین شناسی، اقتصاد و مدیریت، نجوم، سواد رسانه‌ای و المپیاد پژوهشی است.

وی با بیان آمار دانش‌آموزان اصفهانی رتبه‌های برتر المپیاد علمی در سال گذشته، افزود: سال گذشته ۳۰ نفر از دانش‌آموزان اصفهانی در رشته‌های مختلف المپیادهای علمی حائز رتبه شدند. در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ تعداد ثبت نام کنندگان استان اصفهان در المپیادهای هفت گانه کشور و چهارمین دوره آزمون سلول‌های بنیادی و پزشکی، باز ساختی و اولین دوره المپیاد جغرافیا سه هزار و ۶۲۲ نفر بودند.

به گفته بابائی، در مرحله اول ۵۱۰ نفر و مرحله دوم ۳۳ نفر قبول شدند. برگزیدگان کشوری پس از شرکت در دوره تابستانی، شش مدال طلا، ۱۳ مدال نقره، شش مدال برنز و دو گواهی حضور کسب کردند. علاوه بر این در دهمین دوره المپیاد نانو، دانش‌آموزان استان اصفهان حائز یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز شدند.

وی در خصوص برگزاری المپیادهای دانش‌آموزی امسال با توجه به شرایط تحصیلی کنونی و شیوع ویروس کرونا در توصیه به دانش‌آموزان و خانواده‌ها، اظهار کرد: برای آمادگی دانش‌آموزان علاقمند برای حضور در کلاس‌های المپیاد برنامه‌ریزی‌های لازم شده است. برای ثبت نام دانش‌آموزان در المپیاد در مرحله اول هر دانش‌آموزی که خود را توانمند می بیند می‌تواند در مرحله اول ثبت نام کند و ورود برای همه دانش‌آموزان آزاد است.

بابائی تصریح کرد: یک ثبت نام مقدماتی شده است و از سوم مهرماه کلاس‌ها به صورت آنلاین در ۱۴ رشته برگزار می‌شود. با توجه به نوع رشته و بسته به تجربه‌ای که اساتید المپیاد دارند تعداد ساعت‌ها برای ارائه آموزش متفاوت است.

رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش اصفهان، گفت: برای مثال تعداد ساعت‌های درس ریاضی با جغرافی تفاوت دارد و و دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌توانند از فرصتی که برای آنها فراهم شده است، بهره لازم را برده و در این کلاس‌های مجازی شرکت کنند.

دانش‌آموزان علاقه مند در کلاس‌های آنلاین حضور یابند

بابائی ادامه داد: به دانش‌آموزانی که علاقه‌مند به فراگیری علم در سطح وسیع هستند توصیه می‌کنیم که برای بهره‌مندی از علم در این کلاس‌های حضور یابند. برای تدریس در این کلاس‌ها از تدریس اساتید برتر صاحب مدال کشوری و جهانی استفاده شده است و به صورت خاص و ویژه برای جذب اساتید تمرکز کردیم و برای تدریس افراد صاحب مدال در المپیاد دعوت بکار شدند.

وی خاطرنشان کرد: باید دانش‌آموزان و خانواده‌ها بدانند که هر دانش‌آموزی که در المپیاد علمی شرکت می‌کند ممکن است قبول بشود یا قبول نشود. دانش‌آموزانی که در المپیاد قبول نمی‌شوند باید از همین اکنون آمادگی پذیرش قبول نشدن را داشته باشند تا از نظر روحی دچار آسیب نشوند.

رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش اصفهان، گفت: از نظر علمی دانش‌آموزانی باید وارد عرصه رقابت‌های المپیاد شوند که عطش سیری‌ناپذیری در رابطه با کسب علم خاص داشته باشند. از سویی با توجه به اینکه رقابت بسیار فشرده است امکان صفر و یک وجود دارد.

وی اظهار کرد: بنابراین در این آزمون یا دانش‌آموز قبول می‌شود یا نمی‌شود و نکته حائز اهمیت در این زمینه برای دانش‌آموز و خانواده‌ها به منظور کاهش آسیب‌های روحی و روانی آمادگی پذیرش قبول نشدن در این المپیاد است.

کد خبر 445829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    1 0
    سلام خسته نباشد باید در چه سایتی ثبت نام کنیم؟