لزوم توجه به فرهنگ استفاده از فضای مجازی برای دانش آموزان

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: والدین بجای ایجاد محدودیت استفاده از فضای مجازی، فرهنگ کاربرد آن را به فرزندانشان آموزش دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد نجار تمیزکار در جلسه شورای فرهنگ عمومی لاهیجان اظهار کرد: به‌روزرسانی ساختار نظام آموزشی با فناوری‌های روز دنیا ضرورت دارد و تدریس از طریق فضای مجازی و آموزش غیرحضوری به عنوان یک اصل باید در نظر گرفته شود اما در نظام آموزشی ما، علی رغم همه پیشرفت‌ها، آموزش برخط به عنوان یک روش تدریس مناسب شناخته شده نیست.

وی افزود: استفاده نادرست از فضای مجازی و گوشی‌های هوشمند می‌تواند در روند تربیت فرزندان خطرآفرین باشد ولی با فرهنگ سازی و نظارت والدین می‌توان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با تاکید بر لزوم تربیت دینی فرزندان و پرهیز از افراط و تفریط در این زمینه، تصریح کرد: با نزدیکی رابطه والدین و فرزندان، می‌توان نحوه استفاده دانش آموزان از فضای مجازی را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه معلمان باید در اولویت آموزش مجازی باشند، خاطرشان کرد: فرزندان نسل جدید بسیار به‌روز و هوشمند هستند و اطلاعات کافی را در زمینه استفاده از فناوری به سرعت می‌آموزند، لذا معلمان و والدین نیز باید با فراگیری لازم، خود را به سطح اطلاعات روز دنیا نزدیک کنند.

کد خبر 445827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.