خوشچهره: روحانی سیاست هژمونی آمریکا را به چالش کشید

یک کارشناس روابط الملل گفت: ایالات متحده آمریکا در طی سال‌های گذشته، سیاست اعمال اراده مبتنی بر قدرت را در برابر ایران، چین و متحدان اروپایی روسیه بکار گرفت و روحانی توانست سیاست هژمونی این کشور را به چالش بکشد.

جلال خوشچهره در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون سخنان شب گذشته رئیس جمهور در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: حسن روحانی سعی کرد با مطرح کردن نقشه منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، آن را به عنوان یک کشور صلح طلب معرفی کند و طی گزارشی به جامعه جهانی، نقش ایران در مبارزه با تروریسم منطقه را معین کند.

وی افزود: روحانی تلاش کرد با شفاف سازی نقش ایران در مبارزه با داعش، تبلیغات ضد ایرانی را پاسخ دهد؛ همچنین سعی کرد طی یک واکنش حقوقی، فعال سازی مکانیزم ماشه علیه ایران را محکوم کند.

این کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: مهمترین فراز سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل، پرداختن به نقش منطقه‌ای ایران درجهت ایجاد صلح و ثبات در منطقه بود و قطعاً این سخنان بر جامعه جهانی تأثیر خواهد گذاشت.

خوشچهره ادامه داد: ایالات متحده آمریکا در طی سال‌های گذشته، سیاست اعمال اراده مبتنی بر قدرت را در برابر ایران، چین و متحدان اروپایی روسیه بکار گرفت و روحانی توانست سیاست هژمونی این کشور را به چالش بکشد؛ اما متأسفانه واشنگتن تصمیم خود را برای فعال سازی مکانیسم ماشه علیه ایران گرفته است، اگر چه جامعه جهانی ترامپ را در تحقق اهداف این موضوع همراهی نمی‌کند.

کد خبر 445819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.