ترتیب بروز علائم در بیماری کرونا چگونه است؟ 

نتایج بررسی‌ها توسط محققان نشان می‌دهد که ترتیب بروز علائم کرونا از آنفلوآنزا و دیگر بیماری‌های مشابه متفاوت است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شواهد جدید نشان می‌دهد که بیماری کرونا معمولاً با بروز تب آغاز می‌شود و سپس علائم دیگر شامل سرفه، دردهای عضلانی، حالت تهوع، استفراغ و در نهایت اسهال بروز پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد که ترتیب بروز این علائم در طول دوران بیماری کرونا با دیگر بیماری‌های تنفسی متفاوت است. محققان معتقد هستند که درک این موضوع می‌تواند به تشخیص سریع‌تر بیماران مبتلا به کرونا و پیشگیری از شیوع بیشتر آن کمک کند.

گروهی از محققان به منظور بررسی تفاوت ترتیب بروز علائم بیماری کرونا با دیگر بیماری‌های تنفسی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها اطلاعات پزشکی بیش از ۵۵ هزار فرد مبتلا به کرونا را ارزیابی کرده و ترتیب بروز علائم آن‌ها را با علائم هزاران فرد مبتلا به آنفلوآنزا، ۱۵۰ بیمار مبتلا به سارس و چند فرد مبتلا به بیماری مرس مقایسه کردند.

آن‌ها متوجه شدند که علائم ابتلای آنفلوآنزا با سرفه و سپس تب بروز پیدا می‌کند، در حالی که بیماری‌های سارس و مرس تقریباً مانند بیماری کووید -۱۹ در ابتدا عملکرد دستگاه گوارش را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث بروز حالت تهوع، استفراغ و اسهال می‌شود.

زمانی که محققان علائم ۵۰۰ هزار فرد مبتلا به بیماری کرونا را بررسی کردند به این نتیجه رسیدند که ترتیب بروز علائم این بیماری از دیگر بیماری‌های تنفسی متفاوت است. از آنجایی که تب جزء اولین علامت‌های ابتلا به بیماری کروناست، اندازه‌گیری دمای بدن افراد به عنوان یکی از روش‌های غربالگری معتبر در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل مرکز کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها در آمریکا (CDC) به افراد توصیه می‌کند که دمای بدن خود را پیش از خروج از قرنطینه اندازه‌گیری کنند.

بیماری کرونا مسری‌تر از آنفلوآنزا بوده و سرعت شیوع آن بیشتر است. در صورتی که افراد در مورد ترتیب بروز علائم بیماری کرونا آگاهی پیدا کنند، ممکن است بتوانند آن را سریع‌تر تشخیص دهند و پیش از اینکه بیماری را به دیگران منتقل کنند، خود را قرنطینه کنند. حتی اگر علائم بیماری کرونا دقیقاً در همه افراد یکسان بروز نکند، توجه دقیق به علائم اولیه عفونت‌های تنفسی می‌تواند به افراد کمک کند این بیماری را از دیگر بیماری‌های تنفسی مشابه سریع‌تر تشخیص دهند.

نتایج این مطالعه در مجله Frontiers in Public Health منتشر شده است.

کد خبر 445798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.