ممنوعیت پیاده‌روی اربعین به سمت اماکن مقدس/محدودیت‌ها در اماکن عمومی ادامه دارد

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان‌ گفت: گزارش‌های ارائه شده حاکی از افزایش آمار تعداد بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الله غلامی شامگاه امشب با تبریک هفته دفاع مقدس در پنجاهمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان، اظهار کرد: متأسفانه گزارش‌های ارائه شده حاکی از افزایش آمار تعداد بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا است و با توجه به ارائه آمارهای متعدد مراکز مختلف از این پس تنها رؤسای دو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان وظیفه ارائه آمار را بر عهده دارند.

وی در خصوص اعمال محدودیت در فضاهای عمومی افزود: مقرر شد محدودیت‌های شهری برقرار باشد و به ساعات خاموشی مکان‌هایی همچون پارک‌ها اضافه شود و همه خدماتی که در پارک‌ها ارائه می‌شد ممنوع شود. حتی در سایت‌های بازی و ورزشی ارائه خدمات ممنوع است و این محدودیت یا مانند قبل بیش از ۴۰ درصد یا به صورت ۱۰۰ درصدی اعمال شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان، تصریح کرد: اغذیه فروشی‌ها و فست فودها اجازه سرو غذا ندارند و فروش غذا تنها به صورت بیرون بر خواهد بود.

وی در خصوص برخورد با مطب‌های متخلف، اظهار کرد: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان با مطب‌ها و درمانگاه‌هایی که دستورات بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

از پیاده روی به سمت اماکن مقدس جلوگیری می‌شود

غلامی در خصوص جایگاه های سوخت، اظهار کرد: از این پس اپراتورهای حاضر در جایگاه‌های سوخت سوخت‌گیری را انجام می‌دهند و شرکت فرآورده‌های نفتی موظف به انجام هماهنگی لازم و نظارت بر اجرای این دستورات است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان در خصوص راهپیمایی اربعین، اظهار کرد: ممنوعیت پیاده روی اربعین به سمت اماکن مقدسه به صورت کتبی به متولیان امر تذکر داده می‌شود و از پیاده روی به سمت اماکن مقدس جلوگیری می‌شود و لازم است همه هیئت امناهای متولی این مراکز توجه لازم و نظارت کامل بر این امر را داشته باشند.

آموزش حضوری در مدارس تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد است

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان نمازجمعه برگزار نمی‌شود، افزود: تنها در چند نقطه استان نمازجمعه برگزار می‌شود که تذکرات لازم در خصوص عدم برگزاری نمازجمعه به شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

غلامی در خصوص روند آموزش دانش‌آموزان در استان تصریح کرد: آموزش دانش آموزان اختیاری است و در سطح استان حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد آموزش به صورت حضوری در حال انجام است و والدین می‌توانند شیوه آموزش فرزندانشان را انتخاب کنند. در دروسی که امکان آموزش مطلوب وجود ندارد از آموزش حضوری استفاده کنند؛ با این میزان آموزش حضوری قطعاً خطری دانش آموزان را تهدید نمی‌کند.

وی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان تا هفته قبل را ۸۲ درصد دانست و افزود: متأسفانه با بی‌توجهی‌هایی که صورت گرفته رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ۶۲ درصد رسیده است و امروز مقرر شد گشت‌های ارشادی کرونا در سطح شهر و اماکن پرتردد حضور یابند و توصیه‌ها و برخوردهای لازم با متخلفان را داشته باشند که امیدواریم حضور این گشت مؤثر واقع شود.

در خصوص تعطیلی مشاغل به استان تفویض اختیار نشده است

معاون استاندار اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا، مبنی بر لزوم تفویض اختیار به استان در خصوص تعطیلی‌ها و دورکاری کارمندان، اظهار کرد: تعطیلی برخی مشاغل غیر ضرور پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود و استان اختیار تعطیلی‌ها را ندارد و تنها پیشنهاد دهنده تعطیلی‌ها به ستاد ملی کرونا در پایتخت بوده‌ایم و هنوز در این خصوص تفویض اختیاری صورت نگرفته اما در بحث دورکاری به استان تفویض اختیار شده است و مدیران دستگاه‌ها می‌توانند در این زمینه با توجه به میزان مراجعان و کارمندان خود تصمیم‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر نقاط استان از کیفیت مناسب در دسترسی به آموزش مجازی برخوردارند، گفت: هماهنگی‌های لازم با شرکت زیرساخت‌های مخابرات صورت گرفته و تا هفته‌های آینده نواقص احتمالی و اندکی که در استان در زمینه شبکه شاد وجود دارد برطرف شود.

لغو طرح زوج و فرد تا اطلاع ثانوی

غلامی در خصوص افزایش تردد خودروها، اظهار کرد: با برداشتن طرح زوج و فرد و ایمن تر بودن تردد با وسایل نقلیه شخصی، طبیعی است که شاهد افزایش تردد خودروها در سطح شهر و استان باشیم و تا زمانی که استفاده از وسیله نقلیه شخصی در زمان بیماری کرونا ایمن‌تر باشد این حجم تردد خودروها ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان کمترین آسیب را از عزاداری‌ها داشتیم، اظهار کرد: به جز دو شهرستان که دستورالعمل‌ها را رعایت نکردند مابقی نقاط استان همکاری خوبی در رعایت دستورات بهداشتی داشتند و بسیاری از مراسمی که سال‌های قبل برگزار می‌شد، امسال برگزار نشد. در این زمینه هم مقرر شد با افرادی که به برگزاری مراسم در منازل ادامه می‌دهند برخوردهای لازم صورت بگیرد.

کد خبر 445794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.