افتتاح بیش از ۷۴۰ میلیارد تومان پروژه در سال جاری/ تکمیل ۸۹۹ پروژه شهری قم تا پایان سال

شهردار قم گفت: امسال در مجموع بیش از ۷۴۰ میلیارد تومان پروژه در این شهر افتتاح شد.

به گزارش ایمنا، سید مرتضی سقائیان‌‎نژاد در مراسم آغاز عملیات اجرایی و افتتاح هفت پروژه بزرگ شهری که به مناسبت هفته دفاع مقدس در حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به عملکرد شهرداری قم از ابتدای امسال، اظهار داشت: این سومین مراسم افتتاح پروژه در سال جاری است.

وی افزود: دهه کرامت امسال ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه و در ایام هفته دولت ۱۱۰ میلیارد تومان پروژه در اختیار مردم قم قرار گرفت؛ همچنین هفته دفاع مقدس ۱۳۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح می‌شود.

شهردار قم با بیان اینکه این روند خدمت رسانی به تاسی از درس‌هایی است که از هفته دفاع مقدس آموخته‌ایم، افزود: مدیریت جهادی مدیریتی است که در زمان نتوانستن بتواند کاری انجام دهد.

وی شرایط کشور از نظر اجرای پروژه‌های عمرانی را سخت عنوان کرد و گفت: تغییر و تحولاتی که در قیمت‌ها رخ داده، پیشبرد پروژه‌های عمرانی را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

سقائیان‌‎نژاد ادامه داد: قراردادهایی که با پیمانکاران داشته‌ایم دچار افزایش قیمت شده و با چنگ و دندان سعی می‌کنیم کاری کنیم تا پروژه‌ها تعطیل نشود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری ۸۹۹ پروژه در شهر قم به بهره برداری خواهد رسید، گفت: این پروژه‌ها ابعاد مختلفی از زندگی مردم از فرهنگ و نشاط شهری گرفته تا مسائل ترافیکی و … را در بر می‌گیرد.

شهردار قم با اشاره به افتتاح باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: شهرداری قم ۲۵ میلیارد تومان در باغ موزه دفاع مقدس هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه زمین این پروژه را هم شهرداری در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس قرار داده، اضافه کرد: هفته گذشته دو میلیارد تومان کمک برای پیشبرد بهتر پروژه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به تصویب شورا رسید و در آینده هم اگر مشکلی ایجاد شود باز هم کمک خواهیم کرد.

سقائیان‌‎نژاد با اشاره به افتتاح فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس، گفت: این پروژه محیط اطراف موزه را بسیار متحول کرده و فضا را برای حضور مردم و احیای فرهنگ ایثار و شهادت هموار می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه درس‌هایی که از هفته دفاع مقدس به جا مانده برای ما یک سرمایه ارزشمند است، اظهار کرد: خاطره شهدا درس‌های بسیار مهمی برای جامعه و نسل جوان دارد و راه برون رفت بسیاری از مسائل در این خاطره‌ها وجود دارد.

شهردار قم با اشاره به رونمایی از دومین کتاب خاطرات شهدای شهرداری قم ادامه داد: برای هر چهار شهیدی که از شهرداری قم به این شهادت رسیده اند، کتاب خاطرات منتشر خواهد شد.

کد خبر 445762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.